Профорієнтаціна робота

Кафедра української мови і літератури

Профорієнтаційна робота проводиться в кількох напрямах:

  1. Співпраця зі слухачами Малої академії наук: проведення навчальних занять, підсумкових контрольних робіт, консультування наукових робіт (доценти Герман В. В., Кириленко Н.І., Владимирова В.М.);
  2. Участь викладачів у проведенні учнівських предметних олімпіад з української мови і літератури;
  3. Співпраця (згідно з угодами) зі студентами і викладачами Лебединського, Путивльського педагогічних училищ;
  4. Проведення профорієнтаційної роботи викладачами і студентами факультету під час педагогічної практики з української мови в загальноосвітніх школах у вигляді тематичних уроків і виховних заходів;
  5. Залучення учнів і студентів (училища, коледжі, технікуми) до проведення виховних заходів кафедри під час Міжнародного дня рідної мови, Дня української писемності.
  6. Підготовка буклетів і відеороликів, книг профорієнтаційного спрямування.

Для профільного навчання, самонавчання, розвитку творчих здібностей у процесі навчально-пізнавальної, пошуково-дослідницької діяльності старшокласників підготовлено програми з української мови, що затверджені МОН України, посібники «Мова наша – українська, «Урок української мови у вимірах педагогічної дії», «Українська лексикографія у школі: діалог особистостей», «Домінанти духовного світу українців», «Мовна особистість учителя в художній літературі», «Фахова практика вчителя-словесника», «Мовне родинознавство».

Упродовж звітного періоду кафедра виконувала дослідницький проект «Кафедра вищого навчального закладу – загальноосвітня школа – Мала академія наук: діалог і взаємодія», підтримувала тісний зв'язок із Сумським територіальним відділенням Малої академії наук України, загальноосвітніми навчальними закладами міста Суми і Сумської області.

Співпраця з учителями шкіл м. Суми і Сумської області

У звітний період продовжувалася співпраця кафедри з учителями шкіл, гімназій, ліцеїв м. Суми і Сумської області шляхом залучення їх до експертизи навчальних курсів, апробації експериментальних програм, авторських методик дисертаційних, дипломних та курсових робіт у контексті теми наукового дослідження кафедри, проведення на базі шкіл практичних занять з дисциплін лінгвометодичного циклу; виступів студентів на засіданнях методоб’єднань середніх освітніх закладів.

Виконуються профорієнтаційні проєкти:

  • «Підготовка до ЗНО» (підготовчі курси з української мови і літератури);
  • Підготовка до НМТ;
  • «Підготовка наукової роботи слухачів МАН»;
  • Проєкт «Мій університет – моя гордість»
  • Всеукраїнський диктант національної єдності.
  • ІІ етап Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 

Кафедра надає послугу з атестації української мови осіб, що претендують на державну службу.

Кафедра співпрацює із Сумським центром післядипломної освіти. Для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування Сумської області проводиться тематичний постійно діючий семінар «Розвиток професійної мовної компетентності».

Урок зарубіжної літератури «Проблема метафоричного світобачення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення» учні 11 класу Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Роменської міської ради Сумської області провели спільно зі студентами 2 курсу спеціальності 014 Середня освіта. Українська мова і література.

Мета уроку, який побудували як діалог між майбутніми абітурієнтами, які обирають свій професійний шлях, і студентами-філологами ЗВО, які цей вибір зробили, - усвідомити ідейно-художні особливості оповідання Ф.Кафки та його стилю; розкрити значення терміна «самотність»; розвивати навички роботи з текстом; удосконалювати вміння формулювати й обґрунтовувати власне ставлення до прочитаного. Відчуття самотності як емоційний стан людини наразі часто пов'язаний з відсутністю позитивних емоційних зв’язків, часто з відчуттям відчуження, нерозуміння, тому спробували спільними зусиллями допомогти розібратися в собі, навчитися самостійно приймати рішення і брати відповідальність за свої вчинки. Цей час може бути часом вдосконалення. Допоможе подолати відчуття самотності філологічна професія, про яку розповіли студенти.

Окремі тези:

Аліна Бокатова: Зустрічі такого роду надають учням можливість дізнатися більше про різні професії, вивчити їх переваги та недоліки, а також отримати поради від студентів та викладачів. Ми розповіли багато цікавих фактів про педагогічний університет, його програми та можливості навчання.

Авгенія Шичкіна: Такі зустрічі важливі насамперед як для випускників так і для нас. Якби повернутись у мій 11 клас, я би залюбки відвідала таку конференцію, яка б мені надзвичайно допомогла.

Максим Доля: Особисто мені було непросто обрати майбутню професію, допомогла моя вчителька. Важливо, щоб професія була як "сродна праця".

Карина Кравченко: Виокремте свої таланти, зрозумійте в чому ви особливі. Учитель має бути спокійним, толерантним, з гарним почуттям гумору. Тож шановні учні прислухайтесь до себе та до своїх відчуттів.

Дякуємо учням, Плужник Юлії Валеріївні, учительці Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Роменської міської ради Сумської області, за хвилюючий урок.

Меню