30 жовтня 2020 року о 13:00 у форматі Zoom-конференції пройшов семінар на тему “Академічна доброчесність і її порушення. Кодекс академічної доброчесності СумДПУ імені А.С. Макаренка” з дисципліни “Вступ до спеціальності”, що започатковано у рамках оновлених ОПП Середня освіта (Англійська та Французька мови), (Англійська та Німецька мови), (Німецька та Англійська мови), (Французька та Англійська мови) першого рівня вищої освіти.
Практичне семінарське заняття у межах асистентської практики провела магістрантка другого року навчання Сахно Єлизавета під керівництвом к.ф.н, доц., доцента кафедри германської філології Козлової В.В. Під час жвавої дискусії обговорювали цінності та принципи академічної доброчесності, основні види порушень академічної доброчесності та їх причини. Студенти поділилися своїм досвідом та розумінням дотримання АД. Було запропоновано створення інтелект-карт на основі перегляду відео “Що таке Академічна Доброчесність?” (https://www.youtube.com/watch?v=_GUg6ED2z2k).
Також моделювали ситуації дій студентів при порушенні АД учасниками освітнього процесу( відповідно до алгоритму, що прописаний у Положенні про Комісію з питань етики та академічної доброчесності СумДПУ імені А.С. Макаренка). При обговоренні крос-культурного аналізу ставлення студентів до виявів академічної нечесності мали змогу поспілкуватись із запрошеним стейкхолдером – випускницею нашого університету з досвідом навчання у Літньому Інституті Коледжу Орієль, (Оксфордський університет, Великобританія), учасницею європейської програми обміну Erasmus+ з Університетом Альмерії, Іспанія, а також з Університетом Париж-Ест Кретей (UPEC), Франція- Козловою Діаною. Вона розповіла про політику академічної доброчесності в цих закладах, про ставлення іноземних студентів до академічної нечесності, відповідала на питання про університетське життя закордоном, що викликало активний інтерес студентів.
Для самостійної роботи було запропоновано завдання творчого характеру: створення слогану з академічної доброчесності, яким студенти-першокурсники будуть послуговуватись надалі у навчанні та житті; а також розробка на основі Кодексу доброчесності нашого вишу Кодексу доброчесності своєї групи.
Семінарське заняття було інформативним, цікавим та надихаючим, чому сприяла приємна, дружня атмосфера. Важливим є те, що кожний зрозумів і усвідомив важливість впровадження академічної доброчесності у освітній процес. Проте на цьому ми не зупиняємося, і надалі будемо працювати над популяризацією цінностей академічної доброчесності в університетській спільності та набуттям студентами компетентності з академічної доброчесності. Щиро дякуємо усім учасникам за жвавий інтерес і активну участь в обговоренні важливих питань!