Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність (IREX, 2020)

МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус

МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус

Грантова програма від IREX «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» (керівник проєкту – д.п.н. Семеног О.М.; співавтор Наталія Пономаренко.

Співавтори медіаосвітнього проєкту "МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський капмус" є представниками різних закладів освіти і різних регіонів, зокрема представляють СумДПУ ім. А.С. Макаренка та Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м.Бахмут).

Цільова аудиторія запропонованої діяльності та географія проекту

Студенти ЗВО спеціальності 014 Середня освіта. Українська мова і література СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (далі – ГІІМ ДВНЗ ДДПУ), Глухівського НПУ імені О. Довженка, студенти спеціальності 061 Журналістика Машинобудівного фахового коледжу СумДУ, Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені М.Грушевського, Прилуцького педагогічного коледжу імені І.Франка та ін, учні, учителі шкіл КУ Сумська ЗОЗ І-ІІІ ступенів №27, м.Суми, Бахмутська ЗОШ № 18, ЗОШ І-ІІІ ст. №9 м.Мирноград, Парасковіївська ЗОЗ І - ІІІ ступенів Соледарської міської ради Донецької області, Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Глухівської міської ради Сумської області, КЗ СОР Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою; Комунальна організація (установа, заклад) «Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей Шосткинської міської ради Сумської області»; Сумське територіальне відділення МАН; місцева громада (працівники бібліотек, видавництв («Суми і сумчани», «Корпункт»).

Актуальність проєкту посилюється особливим статусом м. Бахмут як прифронтової території, що стала прихистком для сотень тисяч вимушених переселенців із Донецької та Луганської областей. Потребують публічної дискусії: інформаційна небезпека в умовах агресивного маніпулятивного впливу з боку країни-агресора; нетолерантність та дискримінація громадян в умовах регіонального переселення; нетерпимість до людей з особливим статусом; нетерпимість до російськомовних та українськомовних осіб у різних регіонах; гендерна нерівність; недотримання журналістської етики; соціальне напруження в суспільстві; підвищений рівень конфліктності; зниження якості медіапродукту, в якому висвітлюється суспільно-політична ситуація в Україні.

З огляду на зазначені проблеми автори проєкту поставили за мету за допомогою комплексу занять у різних формах (тренінгів, майстер-класів тощо) у межах неформальної освіти досягти позитивних результатів у таких напрямках: формування уявлення про журналістські стандарти та їх дотримання у майбутніх журналістів та вчителів, школярів; сприяння розвитку українських медіа, зокрема обговорення аспектів використання української мови у ЗМІ; організація співпраці між ЗМІ, неурядовими організаціями та державними інституціями (через залучення експертів із цих сфер до заходів у межах реалізації проєкту); інформаційна безпека в умовах агресивного маніпулятивного впливу з боку країни-агресора; популяризація медіацінностей серед молоді; утвердження верховенства права кожного: свобода слова, гендерна рівність, інтелектуальна власність, медіаправо; роль ЗМІ в конфліктах та миротворчість.

Задля налагодження діалогу між представниками освіти та ЗМІ до участі будуть залучені представники (майбутні вчителі та журналісти, учителі, журналісти) обох сфер (освіти та медіа).

2 5438244610457471963 17513

Вивчай і розрізняй: інфомедійна грамотність (IREX, 2019)