24-25 жовтня 2025 року Ганна Подосиннікова, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри англійської філології та лінгводидактики, керівник Міжуніверситетської НДЛ сучасних технологій навчання іноземних мов і культур СумДПУ взяла участь у роботі конференції “Assessment Literacy in Action: Celebrating 10 Years of UALTA’s Impact on Language Testing and Assessment in Ukraine у м. Львів.
Ганна Подосиннікова та член Лабораторії Богдана Салюк, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету, представили спільну доповідь “Assessing Students’ Digital Multimodal Competition Projects” на науково-практичній конференції “Assessment Literacy in Action: Celebrating 10 Years of UALTA’s Impact on Language Testing and Assessment in Ukraine”, присвяченої десятиріччю діяльності Всеукраїнської асоціації з мовного тестування та оцінювання (UALTA) (президент – Olga Kvasova, к.пед.н., доц., доцент кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур Київського національного університету імені Т.Шевченка). Грунтуючись на досвіді проведення міжнародних мультимодальних конкурсів творчого письма (засновник – Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур, кафедра англійської філології та лінгводидактики СумДПУ, Anna Podosinnikova, Helen Bagatska, Тетяна Докашенко), доповідачки презентували рамкову модель оцінювання студентських цифрових мультимодальних творчих робіт, що поєднують текст, зображення, звук, відео та інші засоби комунікації. Мета дослідження - розширити практику оцінювання таких проектів за межі традиційного підходу. На базі дослідження Г.І.Подосиннікової "Designing Creative Writing Contests: Making the Magic Work" (Львів, червень 2025, TESOL-Ukraine Professional Development Summer Institute "Word Magic: Creative Writing Lessons for the Language-Learning Classroom”) було представлено п’ятикомпонентну рамку оцінювання, що включає критерії унікальності, цілісності сюжету, креативного дизайну, технічної якості та мотиваційного впливу. Під час виступу Г.Подосиннікова (засновник, організатор, член журі конкурсів) та Б.Салюк (спів-організатор, член журі) поділилися досвідом організації та колаборативного оцінювання міжнародних мультимодальних конкурсів творчого письма, які поєднують навчання англійської мови з розвитком креативності, цифрової грамотності, критичного мислення та командної роботи. Вирішенню проблеми складності та суб'єктивності оцінки креативності продуктів учасників сприяє репрезентативність складу міжнародного журі конкурсів, до якого входять викладачі й дослідники з різних країн. Це забезпечує об’єктивність і культурну багатовимірність підходів, що підтвердили присутні на конференції представники журі – Тетяна Кондратьєва Tanya Zaverukha та Liudmyla Babiy (Тернопільський національний педагогічний університет ім. В.Гнатюка), Serge Petrenko (Київський національний університет імені Т.Шевченка), Тетяна Король (Національний університет "Полтавська політехніка імені Ю.Кондратюка"). Тож, представлений досвід став логічним продовженням головної ідеї конференції - осучаснення мовного оцінювання в українській та міжнародній академічній спільноті через інноваційні та студентоорієнтовані підходи, що поєднують академічну якість із креативністю. Конференція UALTA-2025 стала не лише платформою для наукової дискусії, але й важливою подією для української спільноти викладачів англійської мови, які прагнуть інтегрувати міжнародні стандарти оцінювання у свої навчальні практики. Дякуємо всім організаторам і учасникам за високий науковий і професійний рівень заходу, отриманий досвід і спілкування! Програма конференції охопила широкий спектр тем, що відображають сучасні тенденції розвитку мовного оцінювання. Серед ключових напрямів: формування оцінювальної грамотності вчителів; розроблення інтегрованих завдань і шкал оцінювання; впровадження альтернативних та формувальних методів оцінювання; оцінювання мовленнєвих і академічних навичок студентів у цифровому середовищі; використання мультимодальних і міждисциплінарних підходів.
У програмі були представлені пленарні виступи, воркшопи, панельні дискусії та секційні засідання, що дали можливість учасникам поділитися власними практиками, обговорити актуальні дослідження й обмінятися досвідом із колегами з різних академічних спільнот. Серед провідних спікерів конференції – професорка Діна Цагарі (OsloMet University) з доповіддю “Empowering Teachers through Language Assessment Literacy”, докторка Олена Россі (Lancaster University) та доктор Джон Пілл, які поділилися результатами дослідження “From IELTS to a UK University: Insights from International Students”. Учасники також мали змогу долучитися до презентації колективної монографії “Transforming Language Teacher Assessment Literacy” (ред. О. Квасова, Т. Кавицька, В. Осідак), а також до практичних воркшопів від експертів Cambridge University Press & Assessment, присвячених розробці інтегрованих тестових завдань і шкал оцінювання. Також відбулася панельна дискусія “A Decade of Reshaping LTA Practices in Ukrainian Academia”, у якій провідні фахівці обговорили виклики, досягнення та перспективи розвитку мовного оцінювання в українських університетах.