29 листопада 2024 р. на майданчику Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур (керівник Г.І.Подосиннікова, к.пед.н., доц., зав.кафедри англійської філології та лінгводидактики) факультету іноземної та слов’янської філології зібралися любителі методики, кіномистецтва та лінгвістики з різних університетів України на черговому засіданні-тренінгу кіноклубу «English Teacher’s Film Club», який веде творчу науково-методичну роботу за авторською технологією Г.І.Подосиннікової.
Цього разу подія була спрямована на дослідження теми освіти та важливості навчання у формуванні особистості. Студентка четвертого курсу бакалаврату Марія Педько та студентки третього курсу бакалаврату Бізюк Марія та Мірошниченко Анастасія провели кіноклуб за автентичним фільмом «Harry Potter and the Philosopher’s Stone», розроблений членами Студентської наукової лабораторії навчання іноземних мов і культур. Креативність і ентузіазм членів Лабораторії об’єднали понад 20 учасників – здобувачів освіти СумДПУ імені А.С.Макаренка, Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та їх керівників: Г.Подосиннікова, к.пед.н., доц., зав.кафедри англійської філології та лінгводидактики (СумДПУ), Т.Король, к.пед.н., доц., доцент загального мовознавства та іноземних мов (НУПП), О.Сушкевич, к.філол.н., доц., доцент кафедри англійської мови та методики її викладання (УДПУ).
Учасники заходу мали змогу в невимушеній атмосфері переглянути та обговорити ретельно відібрані й організовані фрагменти фільму «Harry Potter and the Philosopher’s Stone». Особливу увагу було приділено сценам, пов’язаним із системою освіти у Гоґвортсі, взаєминам між учителями, учнями та персонажами загалом, а також розгляду ролі освіти у формуванні цінностей і компетенцій особистості. Учасники обговорювали такі ключові питання, як вплив наставника на розвиток особистості, значення команди та дружби у навчальному процесі.
Основною метою інтерактивного заняття-тренінгу «кіноклуб» було інтегроване формування мовленнєвих вмінь і навичок (вдосконалення аудіювання та говоріння, розширення словникового запасу на тему освіти, розвиток граматичних навичок), а також розвиток критичного мислення й здатності до змістовної міжособистісної взаємодії. Для досягнення цього завдання організаторки за допомогою цифрових освітніх інструментів підготували різноманітні вправи до кожного фрагменту фільму, які допомогли студентам не лише покращити мовні вміння, а й глибше розібратися у темі освіти через призму фільму.
Демонстрація матеріалу кіноклубу у формі ефектної мультимедійної презентації та участь присутніх у захопливому тестуванні на популярній освітній платформі Kahoot! додали заходу інтерактивності й елементу змагання, що сприяло ще більшому залученню учасників.
На завершення заходу учасники поділилися своїми відгуками та враженнями, відзначаючи значення таких ініціатив для особистісного, професійного та культурного розвитку. Студенти наголошували на тому, що кіноклуб став чудовою можливістю удосконалити володіння мовою, поглибити знання інтерактивних технологій викладання, а також знайти нові ідеї для власної педагогічної діяльності. Викладачі підкреслили важливість міжуніверситетської співпраці для зміцнення академічних зв’язків та мотивації студентів до творчого розвитку. Дякуємо всім організаторам та учасникам за яскравий і змістовний захід! До нових зустрічей!