Новини факультету

Дистанційне заняття-тренінг «The Interactive Technology “English Teacher`s Movie Club”: theory and practice»

На кафедрі англійської філології та лінгводидактики факультету іноземної та слов’янської філології 30 вересня 2021 року студентами-магістрантами Ю. Барковою та І. Строгановим, членами Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур (керівник – к.пед.н., доцент Г.І.Подосиннікова), в рамках проекту "Steps to Teaching" було проведено дистанційне заняття-тренінг «The Interactive Technology“English Teacher`s Movie Club”: theory and practice» для студентів 351-ї та 353-їгрупи(викладач Г.І.Подосиннікова).

Члени наукової лабораторії у межах проекту "Steps to Teaching" отримали цінний і мотивуючий досвід – випробувати себе у ролі викладача університету.

Під час заняття-тренінгу Юлією Барковою було презентовано методичну характеристику інтерактивної навчальної технології «автентичний кіноклуб» та «автентичний кіноклуб із методичним коментарем» для формування іншомовної комунікативної та професійно-методичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов, яка розроблена к.пед.н., доц. Г.І.Подосинніковою, та практичної імплементації цієї технології, довгострокового професійно-методичного проекту “English Teacher’s Movie Club”, який вже багато років реалізовується у діяльності Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур. Було розглянуто зміст технології, принципи відбору сучасних автентичних фільмів, основні етапи реалізації технології (проведення кіноклубу), ефективні прийоми та режими роботи.

У наступній частині заняття Ігорем Строгановим було проведено заняття-тренінг на матеріалі англомовного автентичного мультиплікаційного фільму «Soul», розроблене спільно керівником лабораторії та студентами. На цьому етапі майбутні вчителі паралельно удосконалювали свою англомовну комунікативну та професійно-методичну компетентності: мали змогу переглянути кіноклуб «Soul» і практично протестувати презентовану технологію. Студенти самі пройшли реалізацію всіх етапів проведення клубу, від мотиваційно-орієнтуючого до рефлексивного, переглядали ретельно відібрані фрагменти фільму та безпосередньо виконували різноманітні вправи до кожного запропонованого фрагменту, обговорювали їх методичну спрямованість. Студенти мали змогу поставити практичні питання, що стосуються технології створення та проведення кіноклубу, отримати пояснення та практичні поради від керівника лабораторії та студентів, які завдяки роботі у лабораторії мають неабиякий досвід у використанні цієї актуальної мотивуючої технології.

Наприкінці заняття-тренінгу учасники навчального процесу поділилися враженнями від заходу, висловили свої думки щодо інтерактивної навчальної технології «автентичний кіноклуб» та «автентичний кіноклуб із методичним коментарем», обговорили важливу роль і вагомі позитивні моменти її використання у межах неформальної освіти в освітній програмі 014 Освіта підготовки майбутніх учителів іноземних мов на кафедрі англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка. Усі присутні студенти відмітили оригінальність, сучасність змісту та форми проведеного заняття, зазначили, що отримані знання та досвід були актуальними, цікавими та корисними у практичній професійній діяльності.

Декілька відгуків про проведені заходи:

Я була вражена методичним потенціалом технології кіноклубу, що сприяє мотивації студентів у формуванні певною компетентністю. Звісно, багато де пропонують просто перегляд і обговорення автентичних фільмів, але нам було презентовано цілісну технологію, за якою кожне заняття кіноклубу має чітко визначену мету, базується на ретельно відібраних тематично спрямованих фрагментах, включає спеціально розроблені різноманітні та цікаві вправи для формування конкретного компоненту іншомовної комунікативної компетентності. (Катерина Крутась, студентка).

Заняття-тренінг перевершило всі мої очікування, з впевненістю можу сказати, що я буду застосовувати технологію створення кіноклубів у своїй подальшій педагогічній практиці. Чудово для нас як майбутніх учителів брати участь у тренінгах English Teachers Movie Club, де ми можемо зрозуміти, як «працює» ця перспективна навчальна технологія, на що саме спрямовано кожен етап і завдання заняття клубу. Це дійсно безцінні професійно-методичні тренінги, дякуємо лабораторії та кафедрі за можливість їх відвідувати! (Анна Лубенська, студентка).

Це заняття-тренінг надихнуло мепня спробувати себе у ролі викладача у межах проекту "Steps to Teaching". Я дуже вдячна нашому університету, кафедрі, лабораторії за таку змогу вдосконалювати свої професійні вміння та навички. (Топиліна Валерія, член лабораторії).

Я давно працюю у лабораторії, відвідав, розробив і провів чимало кіноклубів. Це дійсно цінний досвід у багатьох напрямах: крім професійно-методичних, англомовних комунікативного вмінь, інтерактивна технологія «кіноклуб» і проект “English Teachers Movie Club” дає міцний поштовх особистісному розвитку, розкриттю лідерського потенціалу, формуванню навчально-стратегічних умінь від “time management” до “self-reflection skills”, стимулює креативність, уяву, критичне мислення, ініціативність і самостійність. Дуже вдячний за ці можливості та отриманий досвід! (Строганов Ігор, член лабораторії).

Дуже приємно, що студенти активно обговорювали методичний зміст заняття, їм було дійсно цікаво зрозуміти принципи кіноклубу як інтерактивної навчальної технології. Ця навчальна технологія є однією з «родзинок» освітніх програм 014 Освіта кафедри англійської філології та лінгводидактики та оригінальною методичною розробкою Міжуніверситетської лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур, яку схвально оцінили її члени, колеги-науковці Київського національного лінгвістичного університету та інших університетів (д.пед.н., проф., завідувач кафедри педагогіки, методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій В.В.Черниш, д.пед.н., проф., професор кафедри О.Б.Бігич, тощо). Кафедра рада пропонувати студентам, які навчаються за нашими освітніми програмами, актуальні, оригінальні, науково обґрунтовані та практичні матеріали як конкурентну перевагу. (Подосиннікова Ганна, керівник лабораторії).

Дякуємо організаторам і учасникам за цікавий і корисний захід!

Меню