19 вересня 2025 року для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська), 014 Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова), 014 Середня освіта (Українська мова і література.
Зарубіжна література) факультету іноземної та слов’янської філології (які опановують курси «Українська література в контексті світової», «Порівняльне літературознавство», «Зарубіжна література та методика її навчання) з лекцією «Концепт СВОБОДА у воєнній поезії США та України» виступив доктор філософії, старший викладач кафедри германської філології Факультету романо-германської філології Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Михайло Пилинський.
Обравши за основу компаративний підхід та асинхронний вектор дослідження матеріалу, на численних прикладах із творів американських і українських письменників Михайло Пилинський розкрив специфіку художньої реалізації концепту СВОБОДА (наприклад, християнські основи СВОБОДИ в ранній американській поезії), апелював до філософських праць про свободу Дж. Лока, детально розкрив символічні образи – декларантів ідеї свободи – у творах американських і українських поетів. Про свободу як державотворчий чинник ішлося в патріотичній поезії письменників двох національних літератур. На прикладі творів українських поетів О. Ірванця, І. Цілик, В. Махна, К. Калитко, І. Малковича та ін. лектор наголосив на специфіці художньої реалізації СВОБОДИ у літературних текстах сучасних митців – пам’ятних місцях (Буча, Гостомель), архітектурних спорудах як місцях пам’яті, ролі української мови, яка бореться за свободу. Здобувачі освіти засвідчили актуальність порушених у лекції проблем. Михайло Пилинський залучив у лекційний матеріал власні переклади американської поезії.
Лекція мала теоретичну складову з важливими для теми філософськими наголосами і водночас була практично зорієнтованою, що сприяло розумінню і засвоєнню викладеного матеріалу, формуванню професійних компетентностей майбутніх учителів української мови, літератури, англійської мови та зарубіжної літератури. Модератор лекції – професор Лариса Горболіс.