Новини факультету

І Всеукраїнський конкурс творчого письма за англомовним фільмом для старшокласників «Переглядай рефлексивно, мисли критично, пиши креативно!» з міжнародною участю на базі СумДПУ

21 травня 2023 року відбулася урочиста зустріч, присвячена підбиттю підсумків І Всеукраїнського конкурсу творчого письма за фільмом для старшокласників: «Переглядай рефлексивно, мисли критично, пиши креативно!» за участю ректора СумДПУ імені А.С. Макаренка Ю.О. Лянного, першого проректора Л.В. Пшеничної, декана факультету іноземної та слов’янської філології А.М. Коваленка, заступника декана Т.М. Буренко., в.о. завідувача кафедри англійської філології та лінгводидактики Г.І. Подосиннікової, завідувача кафедри англійської мови та методики її викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини д.пед.н., проф. О.С.Комара.

Організаторами Конкурсу виступили Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, кафедра англійської філології та лінгводидактики та Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур (керівник Г.І.Подосиннікова), голова організаційного комітету – ректор Університету д.пед.н., проф. Ю.О.Лянной, керівники проєкту – Г.І. Подосиннікова, к.пед.н., доц., в.о. завідувача кафедри, О.В. Багацька, к.філол.н., доц., доцент кафедри.

Співорганізаторами Конкурсу стали Київський національний лінгвістичний університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Комунальна установа Сумська класична гімназія Сумської міської ради (м. Суми), Комунальна установа Сумська гімназія №1 м. Суми Сумської області, Комунальна установа Сумська спеціалізована школа №25 Сумської області (м. Суми), Комунальний заклад "Вінницький технічний ліцей" (м. Вінниця).

До репрезентативного міжнародного журі конкурсу війшли експерти – представники закладів вищої та загальної середньої освіти України та освітяне зі Сполучених Штатів Америки: науковці університетів-партнерів к.філол.н., доц., доцент кафедри англійської мови та методики її викладання Ольга Сушкевич (УДПУ), д.пед.н., проф., зав.кафедри педагогіки, методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій Валентина Черниш (КНЛУ), к.пед.н., доц., доцент кафедри англійської філології Таміла Довгалюк (ВДПУ), досвідчені учителі к.пед.н. Анна Киналь (ВДПУ та Вінницький технічний ліцей), Вікторія Магіс (Сумська гімназія №1), Зоя Ходенко (Сумська спеціалізована школа №25), Ірина Пушко (Сумська класична гімназія), молоді вчителі, наші «першопрохідці дуальної освіти» Кіріл Хафізов, Анна Малишева (СумДПУ та Сумська класична гімназія), а також американські викладачі Julie Kasper, Meg Riley (Childhood Education International), Regional English Language Office, U.S. Embassy, Ukraine.

Ректор Університету Ю.О. Лянной привітав переможців конкурсу та презентував їм цінні призи й дипломи, а членам журі – сертифікати про участь у роботі всеукраїнського конкурсу.

Співорганізатори конкурсу зазначили актуальність, стратегічну важливість його мети: виховання у юнацтва інтересу та поваги до цінностей гуманізму, науки та освіти, заохочення критичного мислення, рефлексії, творчості та уяви учасників для втілення соціальних і наукових інновацій в життя за допомогою сучасних освітніх інструментів – інноваційної методики «кіноклуб» і творчого письма англійською мовою. Конкурс спрямований на те, щоб допомогти молоді підвищити обізнаність щодо сучасних глобальних проблем людства, осмислити цінності прогресивного суспільства, зрозуміти свої цінності, переконання та цілі, що сприяє особистісному зростанню, формуванню ідентичності та самовизначенню.

Творче письмо відіграє важливу роль у формуванні світогляду, спонукає школярів до критичного мислення, концентрації уваги на важливих проблемах сучасності, відкриває шляхи для дослідження нових ідей, культур, історій та персонажів. Воно стимулює особистісний розвиток школярів, допомагає розкрити творчий потенціал, зрозуміти себе та інших через процес написання власного оригінального твору.

Присутні члени журі та учасники відзначили оригінальність, ефективність, гнучкість використаної методики «кіноклуб» – авторського доробку Г.І.Подосиннікової, створеного на платформі Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур і Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур. Методика «кіноклуб» пропонує систему завдань для проведення заняття-тренінгу – спеціально організованої роботи з перегляду та обговорення автентичних англомовних фільмів.

Тематична спрямованість і поетапність організації заняття-тренінгу, ретельний відбір серії ключових фрагментів фільму, керованість перегляду, виконання завдань та обговорення кожного фрагменту та фільму у цілому дозволяють зняти труднощі сприйняття автентичного фільму та допомогти учасникам тренінгу сфокусуватися на його змісті, критично осмислити, обговорити, сформувати та сформулювати власні думки з проблематики фільму, при цьому удосконалити англомовні навички та вміння.

Цього разу темою конкурсу було визначено: «Science and Technologies». На першому етапі конкурсі старшокласники навчальних закладів м. Суми, Києва, Умані зібралися на базі Класичної гімназії м. Суми на занятті-тренінгу кіноклубу, розробленого Г.І.Подосинніковою та К.Ф.Хафізовим за науково-фантастичним фільмом «Марсіанін» («The Marcian») з метою створенння орієнтаційної бази для подальшої роботи учасників конкурсу – написання короткого есе за темою «The role of science and technology in the world of today and future».

Присутні науковці відзначили, що проведений конкурс – приклад того, як результати академічних освітніх досліджень впроваджуються у процес навчання англійської мови у закладах освіти, що вони є результативними, цікавими, перспективними у практичній площині.

Педагоги та здобувачі освіти відзначили креативність, оригінальність, сучасність, актуальність конкурсу в цілому та обраної тематики зокрема, висловили зацікавленість у продовженні його існування.

Висловлюємо щиру вдячність адміністрації Університету та факультету за всебічну підтримку, колегам-співорганізаторам та всім учасникам конкурсу – за ентузіазм, креативність і компетентність! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Меню