Новини факультету

ІІ Міжнародний конкурс творчого письма за фільмом для старшокласників та студентів 1 курсу: Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно мисли критично, пиши креативно

15 травня 2024 року відбулася урочиста зустріч, присвячена підбиттю підсумків ІІ Міжнародного конкурсу творчого письма за фільмом для старшокласників та студентів 1 курсу: Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно мисли критично, пиши креативно! (англійською мовою) за участю ректора СумДПУ імені А.С. Макаренка Ю.О. Лянного, декана факультету іноземної та слов’янської філології А.М. Коваленка, заступника декана Т.М. Буренко., завідувача кафедри англійської філології та лінгводидактики Г.І. Подосиннікової.

Організаторами Конкурсу виступили Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, кафедра англійської філології та лінгводидактики та Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур (керівник Г.І.Подосиннікова), голова організаційного комітету – ректор Університету д.пед.н., проф. Ю.О.Лянной, керівники проєкту – Г.І. Подосиннікова, к.пед.н., доц., завідувач кафедри, О.В. Багацька, к.філол.н., доц., доцент кафедри.

Конкурс відбувся за підтримки RELO US Embassy Ukraine, співорганізаторами конкурсу стали: Childhood Education International (Center for Professional Learning) (США), TESOL Ukraine, Alecu Russo State University of Bălți (Moldova), Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Київський національний лінгвістичний університет, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, КУ Сумська класична гімназія, КУ Сумська гімназія №1, КУ Сумська спеціалізована школа №25, Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №29 з поглибленим вивченням іноземних мов, Вінницький технічний ліцей, КЗ «Харківський ліцей №3», КЗ «Чернігівський обласний науковий ліцей».

До репрезентативного міжнародного журі конкурсу війшли експерти –американські освітяни Debbie Rinehart (U.S. Department of State, Virtual Educator, RELO US Embassy Ukraine), Julie Kasper, Meg Riley (Childhood Education International), , Silvia Bogdan (Alecu Russo State University of Bălți); президент TESOL Україна, д.пед.н., к. філол.н., доц., завідувач кафедри іноземної філології та перекладу Олена Ільєнко       (TESOL Україна, ХНУМГ); представники закладів вищої та загальної середньої освіти України: д.пед. н., проф., проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва Ірина Задорожна, к. філол.н., доц. кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тетяна Кондратьєва (ТНПУ), д.пед.н., проф., зав.кафедри педагогіки та методики навчання іноземних мов Валентина Черниш (КНЛУ), к.пед.н., проф., завідувач кафедри англійської філології Наталія Тучина, к.пед.н., доц. кафедри загального мовознавства і романо-германської філології Олена Чухно      (ХНПУ), к.філол.н., доц., доцент кафедри англійської мови та методики її викладання Ольга Сушкевич (УДПУ), к.пед.н., доц., доцент кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання Ніна Христич (Університет Григорія Сковороди в Переяславі), к.пед.н., доц. доцент кафедри іноземних мов Надія Грицик (Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка), к.пед.н. Анна Киналь (ВДПУ та Вінницький технічний ліцей), к.пед.н., доц. доцент кафедри іноземних мов Марина Чикалова (СумДПУ імені А.С. Макаренка, КУ Сумський обласний академічний ліцей), Україна       Кандидат педагогічних наук, доцент, старший учитель англійської мови Вікторія Магіс (Сумська гімназія №1), учитель-методист Зоя Ходенко (Сумська спеціалізована школа №25), заступник директора, учитель англійської мови Ірина Пушко (Сумська класична гімназія), учитель-методист Наталія Мальцева (КЗ «Харківський ліцей), вчитель англійської мови Олена Совенко (КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №17).

Ректор Університету Ю.О. Лянной привітав переможців конкурсу та презентував їм цінні призи й дипломи, а членам журі – сертифікати про участь у роботі міжнародного конкурсу.

Деббі Райнхарт висловила високу оцінку та підтримку RELO US Embassy Ukraine організаторам та учасникам щодо концепції та результатів конкурсу, який спрямований на те, щоб допомогти молоді підвищити обізнаність щодо сучасних глобальних проблем людства, осмислити цінності прогресивного суспільства, зрозуміти свої цінності, переконання та цілі, що сприяє особистісному зростанню, формуванню ідентичності та самовизначенню.

Професор Ірина Задорожна зазначила актуальність, стратегічну важливість мети конкурсу: виховання у юнацтва інтересу та поваги до цінностей гуманізму, науки та освіти, заохочення критичного мислення, рефлексії, творчості та уяви учасників для втілення соціальних і наукових інновацій в життя за допомогою сучасних освітніх інструментів – інноваційної методики «кіноклуб» і творчого письма англійською мовою.

Президент TESOL Ukraine Олена Ільєнко привітала креативність конкурс, його відповідність найсучаснішим міжнародним освітнім трендам. Творче письмо відіграє важливу роль у формуванні світогляду, спонукає школярів до критичного мислення, концентрації уваги на важливих проблемах сучасності, відкриває шляхи для дослідження нових ідей, культур, історій та персонажів. Воно стимулює особистісний розвиток школярів, допомагає розкрити творчий потенціал, зрозуміти себе та інших через процес написання власного оригінального твору.

Присутні члени журі та учасники відзначили оригінальність, ефективність, гнучкість використаної методики «кіноклуб» – авторського доробку Г.І.Подосиннікової, створеного на платформі Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур і Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур. Методика «кіноклуб» пропонує систему завдань для проведення заняття-тренінгу – спеціально організованої роботи з перегляду та обговорення автентичних англомовних фільмів.

Тематична спрямованість і поетапність організації заняття-тренінгу, ретельний відбір серії ключових фрагментів фільму, керованість перегляду, виконання завдань та обговорення кожного фрагменту та фільму у цілому дозволяють зняти труднощі сприйняття автентичного фільму та допомогти учасникам тренінгу сфокусуватися на його змісті, критично осмислити, обговорити, сформувати та сформулювати власні думки з проблематики фільму, при цьому удосконалити англомовні навички та вміння.

Цього разу темою конкурсу було визначено: «The Role of Humanistic Values, Social Progress and Equality in Science and Technology Development». На першому етапі конкурсі старшокласники та першокурсники зібралися базі Класичної гімназії м. Суми на онлайн занятті-тренінгу кіноклубу, розробленого Г.І.Подосинніковою та Д. Колесово., В. Гомолею, М.Педько (членами Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур) за сучасним художнім фільмом «Приховані фігури» (“Hidden Figures” ) з метою створенння орієнтаційної бази для подальшої роботи учасників конкурсу – написання короткого есе за темою “The Link Between The Society’s Scientific and Technological Success and The Recognition of Diversity”.

Присутні науковці відзначили, що проведений конкурс – приклад того, як результати академічних освітніх досліджень впроваджуються у процес навчання англійської мови у закладах освіти, що вони є результативними, цікавими, перспективними у практичній площині.

Педагоги та здобувачі освіти відзначили креативність, оригінальність, сучасність, актуальність конкурсу в цілому та обраної тематики зокрема, висловили зацікавленість у продовженні його існування.

Висловлюємо щиру вдячність адміністрації Університету та факультету за всебічну підтримку, колегам-співорганізаторам та всім учасникам конкурсу – за ентузіазм, креативність і компетентність! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Меню