«Є подорожі, після яких повертаєшся ніби іншою людиною – з новими думками, новим баченням і враженнями, що довго не відпускають. Моя поїздка до Німеччини стала саме такою» (Марія Бізюк)
У межах програми спостереження за навчальним процесом для студентів мережі вищих навчальних закладів України, які у співпраці із Goethe-Institut імплементують програму «Deutsch Lehren Lernen» – Hospitationsprogramm für DLL-Hochschulkooperationen, яка тривала з 17 по 22 листопада 2025 року, студентка 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Мова та література (англійська)) факультету іноземної та слов’янської філології Марія Бізюк мала унікальну можливість пройти практику в професійно-технічному коледжі BBS Wildeshausen (Вільдесгаузен, Німеччина). Програма реалізовувалася у межах Угоди про кооперацію між Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та Goethe-Institut в Україні (2020 р.), а її мета полягала в тому, щоб на власні очі побачити, як німецькі школи впроваджують методичні підходи та принципи DLL, а також зрозуміти, яким чином теоретичні знання студентів та викладачів університетів інтегруються у практику навчання. Координатори програми академічної мобільності Марії Бізюк: Наталія Шевцова – тьютор програми, Андрій Коваленко – голова Бюро академічної мобільності ФІСФ.
А зараз пряма мова від Марії:
«Протягом чотирьох днів у школі я спостерігала за організацією уроків, методами роботи з учнями, структурою навчального процесу та підходами до поєднання теорії і практики. Це дозволило мені не лише порівняти різні освітні системи, а й здобути конкретні ідеї для вдосконалення власного викладання. Серед головних результатів поїздки – розширення професійного кругозору, натхнення для впровадження нових методик у навчальний процес та цінні контакти з колегами з Німеччини та України.
Крім професійних спостережень, програма подарувала можливість відчути атмосферу німецьких міст: прогулятися дощовим Бременом та морозним Берліном, піднятися під купол Рейхстагу. Ця екскурсія дозволила відчути історію та масштаб німецької столиці, побачивши місто з нового – історичного – ракурсу.
Безсумнівно, найціннішими залишаються люди та нові знайомства. Цей проєкт не лише розширив моє професійне бачення, а й зарядив енергією для подальшого розвитку.
І тепер я впевнено можу сказати: цей досвід став не просто сторінкою в моєму професійному житті – він відкрив нову главу, у якій кожен день, кожна зустріч і кожна ідея стають кроком до створення навчання, яке надихає і змінює життя».
Отже, досвід міжнародної академічної мобільності є не лише інструментом професійного вдосконалення, а й потужним каталізатором особистісного зростання. Спостереження за іншою освітньою системою, знайомство з інноваційними методиками, занурення в нове культурне середовище та встановлення професійних контактів формують ширший погляд на педагогічну діяльність і зміцнюють мотивацію до подальшого розвитку. Саме такі поїздки допомагають студентам ФІСФ ставати конкурентоспроможними фахівцями, здатними впроваджувати сучасні підходи до навчання та змінювати освітній простір.