Новини факультету

Мовленнєва та медіакомпетентність здобувача освіти: точки перетину

Чим зумовлена така тема: сьогодні так важливо вміти відбирати, аналізувати, інтерпретувати інформацію з одного чи різних медіаджерел, визначати істотні деталі, що сприяють або заважають медіакомунікації; створювати медіатекст із урахуванням структурно-смислових, мовностилістичних особливостей.

Кафедра української мови і літератури СумДПУ імені А. С. Макаренка упродовж 2019-2020 року бере активну участь у проєкті "Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність".

На виконання завдань проєкту 16 квітня 2020 року аспірантка кафедри української мови і літератури, викладач Машинобудівного коледжу СумДУ Наталія ПОНОМАРЕНКО та проф. Олена СЕМЕНОГ провели бінарне заняття з методики викладання української мови + медіа освітній компонент.

Участь у онлайн-занятті взяли 31 студент і 3 викладачі різних закладів України.

СумДПУ імені А. С. Макаренка представляли магістранти спеціальностей Середня освіта (українська мова і література), Філологія.

Глухівський національний педагогічний університет імені О.П. Довженка - магістранти-філологи та к.п.н., доц. Дятленко Тетяна Іванівна.

Луцький педагогічний коледж – студенти 3 курсу спеціальності "Початкова освіта. Іноземна мова" і к.п.н., доц. Фаст Ольга Леонідівна.

Модерували заняття студенти Машинобудівного коледжу СумДУ.

Розповідають учасники:

  • Наталія ПОНОМАРЕНКО
    Заняття стало своєрідним коктейлем з учасників різних регіонів (Слобожанщина та Волинь), здобувачів освіти різних рівнів (коледжі та університети), представників різних напрямків (початкова освіта, філологи, журналісти), але такі різні "компоненти" об'єднав особливий складник МЕДІАГРАМОТНІСТЬ!
  • Тетяна Дятленко
    Сьогодні 16.04.20 р. практичне заняття з "Методики навчання літературознавчих дисциплін" з магістрами 60 У гр. факультету філології та історії Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка провели спільно із магістрами Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, майбутніми журналістами Сумського машинобудівного коледжу СумДУ. Завдяки цій зустрічі магістранти нашого факультету долучилися до проекту ,, Вивчай та розрізняй: інфо-медіаграмотність". За короткий час навчилися розрізняти та перевіряти фейки від правдивої інформації. Пограли в ігри "Барометр,", "Лови фейк" та перевірили свої знання нового правопису. Зустріч була дуже інформативною, пізнавальною, актуальною для молоді, яка часто черпає інформацію із соціальних мереж.
  • відгук студентки Машинобудівного коледжу СумДУ Arina Stolbtsova:
    Дуже емоційний та крутий урок! Як завжди, актуально та цікаво. Особливо мені сподобалися завдання на розрізнення фейків та про новий правопис. Час провела з користю. Така інформація дуже важлива, а особливо для журналіста!
  • О. Фаст
    Формування медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи – пріоритетний напрям роботи на факультеті початкової освіти та фізичної культури Луцького педагогічного коледжу. Дякуємо за чудову можливість познайомитися ближче із чудовим проектом "Вивчай та розрізняй!",
  • Аліна Зякун
    Під час відеоконфененції з викладачами та студентами міста Глухова, Луцька, Сум вдалося обговорити такі важливі питання, як: медіаграмотність учнів, студентів; формування ключових компетентностей Нової української школи в аспекті освітньої медіаграмотності; компетентності, що розвиває проект «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», інноваційність і розвиток креативності, основи критичного мислення.

Родзинкою нашої зустрічі стала презентація медіаосвітньої діяльності Наталіїї Петрівни Пономаренко разом із студентами-журналістами МК СумДУ.

  • Тетяна Ворожбит
    Незабутні враження, надзвичайно цінна, актуальна інформація й дружня атмосфера - так можна охарактеризувати годину нашого спілкування й обміну досвідом.
  • Тетяна Рябко
    Дійсно, медіаграмотність зараз дуже важливий компонент у нашому житті. Ми, як майбутні вчителі, повинні навчити дітей аналізувати інформацію, вирізняти фейки. На цьому занятті ми дізналися багато цікаих вправ та ігор, що допоможуть розвинути в дітей критичне мислення.
  • Оксана Зарецька
    Мені до вподоби такі онлайн заняття, адже ми маємо можливість знайомитися з неймовірним людьми, з усіх куточків України, кожного разу дізнаватися щось нове, ділитися досвідом. Матеріал, представлений на вебінарі був надзвичайно корисний для моєї роботи, вже чекаю закінчення карантину та поверненню до учнів, щоб і з ними пограти у "Фейк".
  • Оля Лемегова
    Щиро дякую за таку можливість пізнавати нове у педагогіці.Почутий матеріал дуже корисний для поглиблення особистих знань юного педагога. Медаіграмотність є частиною сьогодення. Дуже вдячна за таку форму спілкування і обміну досвідом.Таке практичне заняття, із залученням людей з різних міст,надзвичайно цікаве і корисне!

ГЛИБОКО ВДЯЧНА КОЛЕГАМ – Т.І.ДЯТЛЕНКО І ФАСТ О.Л., МАГІСТРАНТАМ Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка, судентам Машинобудівного коледжу СумДУ, Луцького педагогічного коледжу, які своєю активною участю прикрасили звичайне заняття магістрантів Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка.

О.Семеног, завідувач кафедри
української мови і літератури СумДПУ імені А. С. Макаренка

Меню