19.11.2024 у контексті заходів до 100-річчя Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та роботи I Міжрегіональної науково-практичної конференції «Педагогічна майстерність учителя та інноваційні стратегії навчання» на кафедрі української мови і літератури відбувся науковий семінар «Етнокультурні коди української літератури 2 половини 20 століття».
Модератор заходу - Надія Іванівна Кириленко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови і літератури.
Студенти 241, 242 груп мали змогу поглиблено вивчити ключові аспекти літературного процесу того періоду, розглянувши низку важливих тем.
Особливу увагу було приділено феномену шістдесятництва в українській літературі, що стало важливою віхою в культурно-літературному розвитку України. Студенти проаналізували основні риси цього руху, його вплив на творчість митців і значення для національної ідентичності.
Однією з тем було дослідження особливостей лірики Ліни Костенко, чиї твори не тільки відзначаються глибиною думки та інтелектуальним підходом, але й формують нові естетичні вимоги до поезії.
Студенти мали можливість ознайомитися з творчістю поетів-перекладачів 60-х років 20 століття, що стали важливими постатями в українській літературі того часу, примножуючи до неї світові культурні надбання.
Також одним із предметів семінару була тема української химерної прози, яка здобула популярність у досліджуваний період завдяки своєму експериментальному характеру та глибинному відображенню національної міфології та культури.
Цікавинкою семінару стало те, що студенти розробили та презентували свої інтерактивні вправи щодо певної досліджуваної теми. Кожен учасник семінару мав змогу не лише представити свою роботу, а й активно долучитися до обговорення, надаючи зворотний зв’язок та пропозиції щодо покращення вправ. Це сприяло більш глибокому розумінню матеріалу, розвитку критичного мислення та навичок роботи в команді. Водночас, використання інтерактивних елементів значно підвищило зацікавленість у навчальному процесі, зробивши його більш динамічним і захоплюючим.
Захід викликав жваву дискусію серед студентів та викладачів, а також дав можливість краще зрозуміти, як літературні течії 2 половини 20 століття сприяли формуванню сучасної української ідентичності.