Новини факультету

Науковий семінар «Сумщина в історико-філологічному аспекті» в межах Днів науки

8 травня 2025 року у межах проведення щорічних Днів науки на Факультеті іноземної та словʼянської філології у Регіональній філологічно-краєзнавчій лабораторії СумДПУ імені А. С. Макаренка відбувся науковий семінар «Сумщина в історико-філологічному аспекті», метою якого стало наукове осмислення мовно-літературного і культурно-історичного простору, а також обговорення актуальних питань сучасної філологічної та педагогічної науки.

До участі в семінарі долучилися науково-педагогічні працівники, студенти факультету, учні-слухачі МАН, а також учителі-словесники та фахівці інших закладів освіти. Учасники представили результати своїх досліджень, що охоплювали низку тематичних напрямів.

Зокрема, було розглянуто:

  • лінгвальні особливості, зокрема діалектні явища, історичну топоніміку, мовну ситуацію в регіоні у контексті загальноукраїнських мовотворчих процесів;
  • літературну спадщину, включаючи постаті письменників, тематику Сумщини в українському літературному дискурсі, а також регіональні вектори літературної ідентичності;
  • методичні аспекти викладання української мови та літератури, серед яких: застосування інтерактивних технологій у середній школі, формування ключових компетентностей учнів, реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчанні;
  • проблеми та перспективи медіаосвіти в контексті філологічної підготовки, зокрема цифровізація гуманітарної освіти, розвиток критичного мислення та медіаграмотності серед учнівської та студентської молоді.

Семінар набув міждисциплінарного характеру: молоді науковці акцентували увагу на важливості взаємодії історико-філологічних досліджень з педагогікою, інформаційними технологіями, соціолінгвістикою та культурологією. Обговорення супроводжувалося активною дискусією, що засвідчило зацікавленість молодого наукового середовища в темах, пов’язаних як із локальним краєзнавством, так і з глобальними тенденціями в освіті та гуманітаристиці.

Підсумовуючи результати семінару, організатори відзначили високий рівень наукової рефлексії учасників, їх прагнення поєднувати традиційні підходи з інноваційними методами дослідження й викладання, а також актуальність порушених проблем для подальшого розвитку філологічної науки й освіти.

Меню