Новини факультету

Науково-методична співпраця кафедри УМіЛ з відділами інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України

На вченій раді факультету іноземної та слов’янської філології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка звітуємо про наукову співпрацю й дослідно-експериментальну діяльність кафедри, ресурсного центру професійного розвитку учителя української мови і літератури, науково-дослідної лабораторії «Академічна культура дослідника» з відділами Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН Україниупродовж кількох років.

Апробовано наукову, навчально-методичну, довідникову продукцію, підготовлену науковцями ІПООД НАПН України, у межах виконання науково-дослідних тем «Естетичні та етичні чинники розвитку професійного досвіду викладачів вищих педагогічних навчальних закладів», «Естетичні та етичні основи розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, «Технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти», «Обґрунтування змісту і методики проведення практики у закладах вищої педагогічної освіти».

В освітньому процесі використовуємо аналітичну доповідь Ничкало Н., Лук’янова Л., Хомич Л. Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід : наук.-аналіт. доп. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; за ред. В. Кременя – Київ : Вид-во ТОВ «Юрка Любченка». 2021. 54 с. http://ipood.com.ua/.../profesiyna-pidgotovka-vchitelya.../; монографії, посібники, словники-довідники: «Технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти» (практичний посібник / М.П. Вовк, Н.О. Філіпчук, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Л.Ю. Султанова. – К., 2019. – 348 с.» (http://lib.iitta.gov.ua/715790/)); «Технології «Навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти: теорія і практика» (монографія / М.П. Вовк, Л.Ю. Султанова, Н.О. Філіпчук, С.О. Соломаха, Ю.В. Грищенко. – К., 2019. – 498 с. (http://lib.iitta.gov.ua/718748/)); «Розвиток професійного досвіду викладачів вищих педагогічних навчальних закладів на етико-естетичних засадах» (монографія / за наук. ред. Л.Б. Лук’янової. – К: Талком, 2016. – 272 с.), «Тренінгові технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти» (метод. рек. / [М.П. Вовк, Л.Ю. Султанова, С.О. Соломаха, С.В. Ходаківська]; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна. – Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2020. – 111 с.), «Педагогічна освіта в Україні: теорія і практика» (словник / М.П. Вовк, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Н.О. Філіпчук, С.В. Ходаківська;. – Київ, 2021. – 312 с.) та ін.

Спільно проведено вебінари для магістрантів, аспірантів і докторантів «Академічне письмо: потенціал наукової фахової української мови» 22.04.2020 р. http://ipood.com.ua/.../vebinar-akademichne-pismo.../; вебінар «Публікаційна діяльність дослідника на засадах академічної доброчесності» для аспірантів, магістрантів, студентів 26.02.2021 р. http://ipood.com.ua/.../publikaciyna-diyalnist.../; бінарне заняття для студентів І і ІІ курсу «Академічна доброчесність сучасного дослідника: мовний контекст» 08.10.2021 р. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=965060180891564&id=100021627728082; гостьова лекція у межах тижня академічної доброчесності «Академічна культура в освітньо-науковому просторі. Місія закладу освіти» 13.09.2021 р. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1186253875206289&id=100014650632109 та ін.

Відзначимо якісну організацію і проведення циклічних конференцій всеукраїнського і міжнародного рівнів:

«Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства» (спільно з Кафедрою ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України);

читань пам’яті професора О.П. Рудницької «Педагогіка мистецтва і мистецтво педагогічної дії»,

«Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: досвід, інновації, тенденції»; «Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті»; «Академічна культура дослідника в освітньому просторі»; «Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника».

Співпраця спрямована на потреби майбутніх учителів і вчителів, які працюють, у формуванні і розвитку ключових компетентностей на засадах цінностей педагогіки партнерства і наставництва.

Меню