18 листопада 2024 рокуна кафедрі англійської філології та лінгводидактики факультету іноземної та слов’янської філології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка була проведена науково-практична конференція у формі круглого столу «Language Teaching in the Times of Crises: Technology and Social-Emotional Learning in the English Classroom» студентів 2 курсу магістратури спеціальності 014 Середня освіта під керівництвом методиста – завідувача кафедри, к. пед. н., доц. Г.І. Подосиннікової.
Магістранти-практиканти денної форми навчання ОПП «Англійська мова та зарубіжна література» зустрілися за віртуальним круглим столом в режимі онлайн із використанням платформи Zoom, щоб обговорити свої теоретичні методичні доробки та практичний досвід виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти. Захід організували Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур та Студентська наукова лабораторія методики навчання іноземних мов і культур. Під час заходу студенти 2 курсу представили низку доповідей, що розкривають ефективні підходи до використання сучасних цифрових інструментів у процесі викладання іноземної мови, кожен із яких акцентувався на конкретних аспектах інноваційної діяльності, обговоривши сучасні інструменти та підходи, що сприяють активному залученню учнів у процес вивчення англійської мови.
Основні доповіді круглого столу:
Влада Чорна (Using film clubs in the distance learning process of a high-profile school) зосередилася на досвіді впровадженні інтерактивної технології «кіноклуб», яку розроблено к.пед.н., доц. Г.І.Подосиніковою, у рамках дистанційного навчання англійської мови старшокласників. Вона підкреслила значущість використання кіноклубів як методу удосконалення англомовної комунікативної компетентності учнів, розширення їх кругозору та загальної культурної обізнаності, підвищення зацікавленості у вивченні мови.
Маргарита Стеценко (Using the Baamboozle Platform to Develop High School Students' Lexical Competence) продемонструвала можливості платформи Baamboozle для формування англомовної лексичної компетентності старшокласників. Вона акцентувала на інтерактивних функціях платформи, які сприяють кращому засвоєнню лексичних одиниць через гейміфікацію навчального процесу.
Алла Жолоб (Boosting Engagement and Enhancing English Grammar Skills with Interactive Digital Tools in Senior School) поділилася досвідом використання цифрових інструментів для вдосконалення навичок з англійської граматики. Вона наголосила на значущості інтерактивних завдань, які підвищують рівень залученості учнів та покращують засвоєння граматичних структур.
Надія Хилько (Microlearning and Digital Tools for various types of speech activity of High School Students) висвітлила переваги мікронавчання та використання цифрових інструментів для розвитку мовленнєвих навичок, розкрила особливості використання низки сучасних платформ для вдосконалення мовної компетентності старшокласників на уроках англійської мови.
Ірина Кучерова (Using Digital Quests to Develop Critical Thinking in High School Students) розглянула методичні засади розробки цифрових квестів, що сприяють розвитку критичного мислення у старшокласників. Її презентація надала учасникам яскраві приклади інтерактивних завдань, які спонукають учнів до аналізу та рефлексії.
Марина Трофимовська (Storyboard That: An Engaging Way to Teach Primary Students) поділилася досвідом використання платформи Storyboard That для викладання англійської мови учням початкової школи. Вона детально розкрила, як створення візуальних історій сприяє розвитку мовленнєвих навичок, креативності та критичного мислення у молодших школярів.
Круглий стіл пройшов у теплій та дружній атмосфері. Усі учасники мали змогу не лише представити свої напрацювання, а й обмінятися думками та отримати нові ідеї для своєї майбутньої викладацької діяльності.
Організатори та учасники круглого столу відзначили, що захід пройшов на високому методичному рівні, надихнувши присутніх на подальший розвиток своїх професійних навичок.
Студентка магістратури 2 курсу М.Трофимовська: «Завдяки цій зустрічі ми, майбутні вчителі, змогли не тільки обмінятися своїми науково-практичним розвідками та обговорити нові методики, а й побачити перспективні напрямки у викладанні англійської мови, зокрема у сфері інтерактивного навчання».
Керівник практики від випускової кафедри Г.І.Подосиннікова: «Студенти-практиканти продемонстрували високий рівень підготовки та професійну мотивацію. Кожна доповідь була теоретично підготовленою та практично корисною, містила методичні рекомендації і поради, які стануть у пригоді іншим учасникам. Дякуємо нашим магістрантам-практикантам за їхню активну участь, захопливі ідеї та вміння ділитися досвідом!».
Завдяки професійному рівню доповідей та загальному ентузіазму учасників, ця зустріч стала значущим кроком у підготовці майбутніх викладачів, які вже готові до впровадження сучасних технологій та підходів у навчання.