У червні 2025 року успішно завершено міжнародний освітній проєкт «Maximizing Opportunities for Shared Awareness and Intercultural Competence for Novice Teachers Project» (The MOSAIC Project) за підтримки Регіонального офісу англійської мови Посольства США в Туреччині, Анкара (RELO Türkiye, керівник – Джон Сільвер).
Цей актуальний трансатлантичний проєкт на засадах конкурсного відбору надав цінні можливості професійного розвитку, підвищення міжкультурногої компетентності та налагодження співпраці викладачам і вчителям англійської мови з України (3 учасника), Грузії (6 учасників) та Туреччини (9 учасників).
Україну та Сумський державний педагогічний університет у цьому проєкті гідно представила Ганна Ігорівна Подосиннікова – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри англійської філології та лінгводидактики, керівник Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур, віце-президент Асоціації викладачів англійської мови України TESOL-Ukraine.
Активна та результативна участь Г.І.Подосиннікової у проєкті сприяла не лише власному професійному зростанню, а й збагаченню освітнього середовища університету та української викладацької спільноти новими практиками, ідеями та інструментами, налагодженню міжнародної співпраці.
Протягом восьми місяців (листопад 2024 – червень 2025) учасники проєкту підвищували свою професійну компетентність, збагачували знання та навички міжкультурної комунікації, вивчали міжнароднй досвід організації міжкультурної освіти, опановували сучасні підходи та інструменти формування міжкультурно компетеності, тренували педагогічну гнучкість і глобальне мислення.
Г.І.Подосиннікова інтенсивно працювала над завданнями проєкту в межах тематичних модулів Foundations of Intercultural Competence (1-2), Cultural Understanding and Diversity (3-4), Communication and Collaboration (5-6), Specialized Teaching Approaches (7-8), Management Strategies (9-10), Integration and Implementation (11-12): взяла синхронну участь у серії 12 щотижневих професійних тренінгів (12 навчальних модулів, 48 годин); працювала над обов’язковим виконанням практичних завдань і написанням постів зворотнього зв’язку на платформі Canvas; виконувала завдання проміжного контролю та рефлексивних опитувань (форми самооцінки); писала рефлексивні есе та розробила два звітніх рефлексивних портфоліо; презентувала на онлайн конференціях проєкту та національній конвенції TESOL-Ukraine; під час менторського навчання (6 онлайн менторських сесій, 12 навчальних модулів) брала участь у зустрічах менторської групи для плануванна, рефлексії та обміну досвідом; розробляла навчальні матеріали для упровадження інноваційних інструментів міжкультурної освіти в практику навчання та аналізувала матеріали колег; проводила заходи з дисемінації отриманих у проєкті знань і досвіду серед студентів, колег, українських і зарубіжних партнерів; долучала іноземних колег Sinem Atamsoy Koşar, Bahar Gün до міжнародних творчих ініціатив нашого університету та TESOL-Ukraine, розширювала коло професійних контактів через мережування в міжкультурному просторі та презентувала результати своєї роботи під час фінальної конференції.
Щиро дякуємо чудовій менторці Sinem Atamsoy Koşar, команді проєкту Esen Metin, Bahar Gün, Beril Ayman Yücel, Evrim Üstünlüoğlu, Hakan Tarhan, а також усім учасникам з трьох країн за професійний ентузіазм, підтримку та цінний досвід співпраці.
Дякуємо RELO Turkey (Regional English Language Office) Посольства США в Туреччині, RELO Kyiv Посольства США в Україні, TESOL-Yurkey, TESOL-Ukraine, особисто Джону Сільверу, Джен МакАртур, Лілії Шило, Олені Ільєнко, Марині Цегельській за підтримку та надану можливість розвитку міжкультурного діалогу та реалізації інноваційних освітніх підходів, створення безпечного простору для професійного зростання.
Проєкт The Mosaic Project підтвердив, що підвищення кваліфікації в міжнародному контексті є потужним інструментом розвитку сучасного викладача. Його вплив відчуватиметься ще довго – у вигляді нових освітніх ініціатив, дослідницьких проєктів і збагачення навчального процесу.
З нетерпінням чекаємо на нові можливості професійного вдосконалення та міжнародної співпраці задля якісної трансформації освіти.