Навчання набуває справжнього сенсу тоді, коли знання та вміння реалізуються на практиці. Саме таку можливість ми, студенти 321 групи ФІСФ, СумДПУ імені А. С. Макаренка, отримали завдяки участі у Всеукраїнському англомовному усному журналі “My Story…” (The Speaking Journal: My Story – the history of my native region, my family, my educational institution and my future profession), який відбувся 9–10 квітня 2025 року за ініціативи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області.
Захід об'єднав понад 100 учасників — студентів, викладачів, науковців із 13 областей України, а також представників із Європи та США, які поділилися особистими історіями про рідний край, родину, освітні заклади та майбутню професію.
Участь у цьому масштабному проєкті стала логічним продовженням опанування курсу «Практикум з аудіювання та говоріння», який викладає канд. філол. наук, доц. Вікторія Вікторівна Козлова. Підготовка до виступів дозволила нам на практиці закріпити навички структурування усного повідомлення, добору стилістично доречних виразів, роботи з інтонацією, мімікою та жестами, а також подолання мовленнєвого бар’єру під час виступу перед великою аудиторією.
Ми з ентузіазмом долучилися до події, яка надала унікальну нагоду представити англійською мовою цікаві для нас теми — історію рідного краю, університету, а також поділитися мріями про професійне майбутнє.
Вікторія Чешенко та Крістіна Бабич:
У презентації “The Story of Our University” ми розповіли про розвиток нашого університету від часу заснування до сьогодення, згадавши знакові події, зокрема святкування 100-річчя. Особливу увагу приділили рідному факультету іноземної та слов’янської філології та кафедрі англійської філології та лінгводидактики, викладачі якої надихають своїм професіоналізмом і відданістю справі, створюючи середовище мотивації й розвитку. Цей виступ допоміг нам глибше усвідомити значущість alma mater і відчути гордість за приналежність до неї.
Катерина Смолова та Вікторія Ворожка:
У темі “The History of Our Future Profession” ми проаналізували еволюцію ролі вчителя іноземної мови — від передавача знань до ментора в умовах глобалізованого світу. Ми звернули увагу на трансформацію методів викладання від середньовіччя до сучасності, акцентуючи увагу на ролі технологій в освітньому процесі. Це допомогло нам глибше переосмислити своє професійне покликання.
Інна Сіробаба та Ярослав Слухай:
У презентації “The Story of Natural Treasures in My Native Sumy Region: Reserves, Forests, and Mineral Wealth” ми розповіли про природні багатства Сумщини — заповідники, ліси, флору, фауну та корисні копалини, а також підняли актуальне питання екологічних викликів регіону. Цей виступ став не лише пізнавальним, а й емоційно важливим.
Це був наш перший серйозний досвід публічного виступу англійською — справжній виклик, який ми з гідністю подолали. Ми мали змогу продемонструвати не лише мовні вміння, а й креативність, командну взаємодію та щире захоплення обраними темами. Атмосфера заходу була пройнята єдністю, зацікавленістю та щирістю: учасники з різних регіонів України об’єдналися, щоб поділитися власними історіями, знаннями та любов’ю до Батьківщини. Це надихає! Ми відкрили для себе нові факти про інші області, познайомилися з цікавими людьми й відчули справжню цінність підготовки: наші виступи викликали інтерес, отримали схвальні відгуки й були гідно представлені широкому загалу.
Загалом, участь у “My Story…” стала вагомим кроком у нашому професійному становленні, адже переконливо довела: знання, здобуті під час практичних занять, мають реальну цінність у публічному спілкуванні. Водночас це була чудова нагода донести до широкого загалу красу, унікальність і багатство нашої рідної землі.
Ми щиро вдячні нашій викладачці, Вікторії Вікторівні Козловій, за натхнення, підтримку й віру в нас, а також усій 321 групі — за командний дух, креативність і щирість кожної історії.
Особливу подяку висловлюємо організаторам заходу, зокрема — методисту Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області Ользі Смоленко, — за запрошення та високий рівень організації.