Спільний проєкт ресурсного центру професійного розвитку учителя української мови і літератури, науково-дослідної лабораторії «Академічна культура дослідника в освітньому просторі» Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, відділів Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України здійснюється відповідно до угод про наукову співпрацю і спрямований на обмін досвідом щодо професійної підготовки викладачів, методистів і вчителів; підвищення рівня педагогічної майстерності, удосконалення професійних якостей, професійної наукової і викладацької культури, проведення науково-методичних семінарів, науково-практичних конференцій, круглих столів за участю науковців, викладачів і учителів.
Нами укладені спільно програми модулів навчальних дисциплін з питань педагогічної майстерності, культури наукового тексту, академічної культури, що враховують вимоги наскрізних змістових ліній Концепції «Нова українська школа».
Сумські вчителі, викладачі високо оцінюють вебінари, майстер-класи, тренінги, проведені педагогами Л.Лук"яновою, О. Лавриненком, В. Мозговим, М. Вовк, Г.Філіпчуком з основ педагогічної майстерності, вдосконалення мовнокомунікативної майстерності, невербальної поведінки у взаємодії зі студентами, освіти дорослих.
Спільно з кафедрою ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», відділами Інституту досліджуємо актуальні проблеми розвитку педагогічної майстерності, технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти.
Третій рік спільно проводимо Усеукраїнську науково-практичну конференцію «Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника».
У 2019 році обговорювали такі питання, як педагогічна майстерність учителя у вимірах інноваційних підходів; режисура педагогічної дії учителя; сучасний урок в умовах імплементації Концепції «Нова українська школа»; евристичні технології у фаховій підготовці майбутнього вчителя; професійна комунікація у добу цифрових технологій.
Удруге проведена спільно міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Академічна культура дослідника в освітньому просторі».
Мета заходу: обмін інформацією/педагогічним досвідом в аспекті формування академічної культури дослідника в освітньому просторі; популяризація результатів наукових досліджень студентів, магістрантів, аспірантів, докторантів, учнів-слухачів МАН, наукових співробітників; презентація науково-методичних напрацювань учителів-дослідників; заохочення молоді до виконання наукових досліджень на засадах академічної доброчесності, сприяння впровадженню стандартів академічного письма та публікаційної етики.
У 2019 р. до роботи заходу були залучені учні початкової школи» КУ Сумська ЗОШ І-ІІІ ступенів №23. Здобувачі початкової освіти розповіли учасникам конференції про те, чи списують учні початкової школи й надали такі поради: створити учнівську раду доброчесності; обговорювати із здобувачами освіти етичну академічну поведінку; ознайомити із Довідником з академічної доброчесності школярів.
Здобувачі освіти впевнені, що школа - це місце, де вперше формують академічну доброчесність. Учасники заходу запропонували розробку і впровадження в культурно-освітній простір вищої школи спеціальних (елективних) курсів з академічної культури.
Щорічно до Міжнародного дня рідної мови відбувається вебінар "Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства", співорганізатори якого - ООН з питань освіти, науки і культури, Кафедра ЮНЕСКО "Неперервна професійна освіта ХХІ століття" НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, ресурсний центр професійного розвитку вчителя української мови і літератури СумДПУ імені А. С . Макаренка, пропонують дискусійні платформи і цікаві заняття для студенів та учнів.
Експертну оцінку апробованих міждисциплінарних майстер-класів, навчальних дисциплін, заходів здійснюють стейкхолдери: здобувачі освітнього рівня магістр, бакалавр, студентське самоврядування, випускники факультету, роботодавці, академічна спільнота. Побажання роботодавців враховані у змісті навчальних дисциплін, формулюванні програмних результатів навчання.
.
Документальне підтвердження залучення професіоналів-практиків, експертів галузі, представників роботодавців до освітнього процесу відтворено у програмах конференцій, семінарів, круглих столів, у протоколах засідань кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка.