26.03.2021 року відбулася підсумкова конференція з виробничої педагогічної практики з української мови і літератури студентів 4 курсу факультету іноземної та слов’янської філології.
Мета конференції – проаналізувати й узагальнити результати виробничої практики, визначити успіхи та наголосити на недоліках у її підготовці та проведенні.
Почесними гостями онлайн-заходу стали відповідальний методист канд.пед.наук, доц. Н. В. Громова, методисти з української літератури доц. Н. І. Кириленко, доц. В.А. Захарова, методисти з української мови доц. О.П. Кумеда, доц. О. М. Рудь, доц. В.В. Герман, завідувач практикою університету Ємець І.В., а також учитель Мальонкіна Ірина Олексіївна (КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 25). На телефонному зв’язку з нами також були вчителі: Самоніна Ольга Борисівна - заступник з навчально-виховної роботи, вчитель вищої кваліфікаційної категорії КУ ЗОШ №15 імені Д. Турбіна; Доброгорська Юлія Іванівна (Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області); Сафронова Олена Володимирівна (Бахмацька філія І-ІІ ст. опорного закладу «Бахмацький ЗЗСО І-ІІІ ст. №2»).
З перших хвилин наше онлайн-спілкування мимоволі перетворилося в калейдоскоп теплих спогадів майбутніх учителів про незабутній досвід роботи зі школярами.
Безсумнівно, ми вдячні кожному, хто долучився до цієї події, за безцінний досвід та підтримку. Завдяки практиці ми зрозуміли, що означає бути справжнім вчителем. Підтвердженням цього є слова студентів-практикантів:
Cвинолуп О.: «Як стверджував В. О. Сухомлинський: "Учитель творить Людину", і я вважаю, що із своїм завданням я впоралася, адже в кожному своєму учневі я бачила потенціал великої, сильної, незалежної особистості, справжньої Людини!»
Шугурова В. : «Завдяки педагогічній практиці я зрозуміла, що робота вчителя не для випадкових людей. Це клопітка щоденна праця. І про вчителя я хочу сказати словами Л. Толстого: «Якщо вчитель має тільки любов до справи, він буде добрим вчителем. Якщо вчитель відчуває тільки любов до учня, як батько, мати, він буде кращим за того вчителя, який прочитав усі книжки, але не відчуває любові ні до справи, ні до учнів».
Корнієнко А. : «Урок – це творча майстерня вчителя й учня. Учителя по праву можна назвати режисером, який вдало продумує та організовує творчий процес, архітектором та художником, який чітко може скерувати учнів та з їх допомогою створити цікавий урок, актором, що може вдало провзаємодіяти з учнями, зігравши гідно свою головну роль – роль вчителя. Я дуже вдячна своїм наставникам-методистам за спробу побути у цій ролі, за корисні поради і за любов до педагогічної праці».
Панченко Р.: «Костянтин Ушинський говорив: "Якщо медикам ми ввіряємо наше здоров'я, то вихователям ввіряємо моральність і розум дітей наших, ввіряємо їхню душу, а разом з тим і майбутнє нашої вітчизни." Тому я із усіх сил намагалася направляти думки та помисли учнів у правильне русло, сіяти зерна добра та любові, дарувати знання та радість».
Ковтуненко О. : «... Ми разом творили нашу неймовірну історію. Перебувавши на практиці, я усвідомила, наскільки це чудово - дарувати свої знання, теплоту та любов. Дивлячись на цей учнівський Всесвіт,мені хочеться вірити в те, що абсолютно кожна дитина, з якою я познайомилася у гімназійних стінах, досягне фантастичних успіхів у майбутньому, стане особистістю».
Кулик Б. : «За час, проведений у шкільних стінах, я зрозуміла, що вчителювання – це про любов! Я дуже полюбила свою роботу та дітей. Здобула той досвід, який мені обов'язково знадобиться у майбутньому. Дякую університету та кафедрі за таку можливість!»
Кобезька В. : «:Під час проходження практики я відкрила для себе школу зовсім з іншої сторони − зі сторони вчителя! Це був цікавий досвід − працювати з дітьми.Я зрозуміла, що це нелегка праця − бути Вчителем! Вона постійно вимагає самовдосконалення та саморозвитку».
Оленченко О. : «Педагогічна практика є чудовою підготовкою майбутнього вчителя до роботи в школі лише в тому випадку, якщо ти впевнений у правильності вибору своєї професії. Особисто я отримала колосальний досвід та змогу реалізувати себе у вчительській роботі. Дякую методистам та вчителям!»
Тітова Т. : «Педагогічна практика стала важливим етапом у моєму професійному самовизначенні. Завдяки доброзичливій атмосфері в педагогічному колективі школи я відчувала себе вільно, багато хотілося спробувати і реалізувати з того, чого нас вчили на заняттях в університеті. За час практики я отримала багато знань та корисної інформації, які в подальшому, безумовно, мені дуже знадобляться».
Вважаємо, що підсумкова конференція пройшла на високому рівні. Студенти-практиканти поділилися своїми емоціями та почуттями за період проходження практики і залишили в пам’яті незабутні теплі спогади про своїх перших учнів.
Студенти 4 курсу факультету
іноземної та слов’янської філології