Новини факультету

СумДПУ імені А.С.Макаренка – співорганізатор засідання Об'єднання Інституцій-партнерів "Педагогічна синергія"

26 квітня 2023 року відбулося друге засідання об'єднання Інституцій-партнерів «Педагогічна синергія».

Співорганізатор заходу - СумДПУ імені А.С.Макаренка. Тема засідання «Стан практичної підготовки майбутніх вчителів у закладах вищої освіти».

Із вітальним словом виступила Л.Лук'янова, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.

У роботі заходу взяли участь понад 100 учасників – науковців, викладачів, вчителів, методистів.

Досвід організації фахової практики майбутніх учителів у СумДПУ імені А.С.Макаренка в умовах війни представили координатор, професор Семеног О.М. та доцент Громова Н.В.

У виступі О.Семеног та Н.Громова схарактеризували особливість практичної підготовки вчителя- українського філолога в умовах війни та реалізації вимог Нової української школи, презентували фотоматеріали проведених заходів за результатами захисту матеріалів педагогічних практик магістрантів та бакалаврів, котрі у складних умовах проходили практику в школах міста Суми та Сумської області.

На заході було представлено і спільний продукт - посібник «Фахова практика вчителя: національний досвід та європейські цінності». Автори - Л. Лук’янова, Ю. Лянной, О.Семеног, М. Вовк.

У посібнику схарактеризовано законодавчо-нормативні регулятиви організації практик; компетентнісні засади практик з урахуванням євроінтеграційних процесів.

Представлено специфіку організації педагогічної, виробничих практик на бакалаврському і магістерському рівнях підготовки, проведення викладацької практики на докторському освітньому рівні у галузі 01 Освіта/педагогіка (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки). Висвітлено досвід проведення фахових практик в умовах воєнного часу на засадах партнерства.

Окреслено сучасні виклики щодо запровадження педагогічної інтернатури як форми післядипломної практики та адаптації до професійної діяльності молодого вчителя, а також узагальнено досвід організації інтернатури для молодих учителів у зарубіжних країнах.

За результатами проведення засідання прийнято рішення про створення робочої групи з удосконалення Положення про організацію практичної підготовки майбутніх педагогів, яке було створено ще у 1994 р. й, безумовно, вимагає суттєвого оновлення.

Меню