Новини факультету

Українська мова – це мова наших батьків і дітей. Мова нашої Перемоги (Валерій Залужний)

У межах заходів кафедри української мови і літератури до Міжнародного дня рідної мови проведено вебінар «Рідномовна і багатомовна освіта у контексті сталого розвитку суспільства».

Цьогорічна тема – «Багатомовна освіта – необхідність трансформації освіти» («Multilingual education – a necessity to transform education»).

Мета – просвітницька місія партнерства наукових установ, закладів фахової передвищої і вищої освіти, закладів загальної освіти у дієвій реалізації політики україномовного навчання та раціональної підтримки багатомовної освіти; утвердження цінності мови як маркеру української ідентичності в умовах воєнних реалій.

  • Організатор – відділ змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Кафедра ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», модератор – доктор педагогічних наук, професор, завідувач Мирослава Петрівна Вовк.

Проблематика вебінару охоплювала такі проблеми:

  • Україномовна освіта як пріоритет національного поступу в умовах воєнного і повоєнного часу.
  • Проблеми розвитку багатомовної і рідномовної освіти в сучасному українському суспільстві – авторитетна думка.
  • Європейські тенденції багатомовної освіти.
  • Досвід багатомовного і рідномовного навчання у закладах фахової передвищої і вищої педагогічної освіти.
  • Утвердження традицій рідномовної освіти в умовах закладів середньої освіти.
  • Збереження культурної спадщини в музейному просторі.

Учасники вебінару (170 осіб): громадські діячі, науковці, студенти, магістранти, аспіранти, докторанти, викладачі закладів фахової передвищої і вищої освіти, викладачі і методисти інститутів післядипломної педагогічної освіти, учителі загальноосвітніх і дошкільних закладів.

Серед доповідачів:

  • доктор філологічних наук, професор, директор Інституту української мови НАН України Гриценко Павло Юхимович: «Мова і Україна обпалені війною, а тому потрібно шукати важелі впливу на процес формування мовного простору».
  • Філіпчук Георгій Георгійович, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, почесний доктор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, заступник голови Всеукраїнського товариства «Просвіта» імені Тараса Шевченка: «Воїни нікому не дозволять «проярмаркувати» Україну… Воїни-Захисники представляють справжню аристократію духу, володіють інтелектом і націєтворчим потенціалом». Такими Воїнами також є освітяни, педагоги.
  • Заслужений працівник освіти, доцент, кандидат педагогічних наук, почесний професор «Львівської політехніки», директорка Міжнародного інституту освіти, культури та зв‘язків з діаспорою Національного університету «Львівська Політехніка» Ключковська Ірина Михайлівна: вивчення української мови за кордоном в умовах війни, перспективи україномовного навчання у партнерстві з діаспорою.

Гальченко Сергій Анастасійович, кандидат філологічних наук, заступник директора Інституту літератури імені Тараса Шевченка НАН України, відомий дослідник українського літературного письменства:  творчі первні спадщини П. Тичини, В. Сосюри, акцентуючи увагу на маловідомих фактологічних подіях їх життєпису.

Райбедюк Галини Богданівни, кандидат філологічних наук, професор кафедри української мови та літератури Ізмаїльського державного гуманітарного університету:  виклики і перспективи поступу літературної освіти в умовах поліетнічного регіону.

Виступили і викладачі, і  студенти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка.

За результатами заходу висловлено рекомендації щодо якісної зміни вектору змісту навчання на україноцентричних засадах, обов’язковість курсів з української мови, культури, історії в усіх закладах освіти, оновлення навчально-методичного супроводу вивчення української мови, повернення до проведення окремого ЗНО з української мови тощо.

Висловлюємо вдячність усім доповідачам і учасникам за націєтворчу, україноцентричну особистісну і професійну позицію.

Меню