До 100 річчя Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка
Ресурсний центр української мови і літератури СумДПУ імені А.С.Макаренка упродовж тривалого періоду співпрацює КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Степанівської селищної ради Сумського району Сумської області, який очолює випускниця кафедри української мови і літератури Олена Кощій.
8 лютого 2024 року відбулося онлайн-засідання професійної спільноти вчителів української мови і літератури, присвячене темі «Українська мова в новій українській школі: 7 клас». Під час зустрічі педагоги розглянули специфіку модельних навчальних програм з української мови та обговорили:
- концептуальні засади навчання української мови в 7 класі;
- особливості формування предметної та ключових компетентностей учнів у процесі навчання української мови;
- реалізацію особистісно орієнтованого, комунікативного, діяльнісного підходів на уроках української мови.
- До участі в засіданні долучилися запрошені спікери:
- Олена Семеног – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри української мови й літератури Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка;
- Леся Гапон – кандидат філологічних наук, консультант Тернопільського методичного центру науково-освітніх інновацій і моніторингу;
- Тетяна Дятленко – учитель ЗЗСО І-ІІІ ступенів «Гімназія №34 «Либідь» ім. Віктора Максименка», кандидат педагогічних наук, доцент;
- Михайло Білясник – учитель Шосткинської гімназії Шосткинської міської ради.
Опираючись на сучасні дослідження й результати апробації модельних навчальних програм в пілотних класах, спікери окреслили актуальні методичні аспекти роботи на уроках української мови в 7-мих класах НУШ, розкрили інноваційні методики роботи з текстом, акцентували на дієвих підходах до формування мовно-комунікативних умінь, наскрізних компетентнісних навичок учнів за матеріалами підручника «Українська мова» для 7 класів НУШ авторів О. М. Семеног, О. В. Калинич, Т. І. Дятленко, М. Д. Білясник, Л.О.Гапон.
До участі долучились студенти-філологи М.Прокопенко, С.Маценко, К.Бариш і поділились своїми враженнями:
Надзвичайно вразило те, що підручник має цікаві умовні позначення, розгалужену систему вправ, різноманітні види навчальної діяльності, роботу з текстами різних жанрів і стилів, мовленнєвий практикум - беззаперечна «родзинка» підручника. Також присутні компетентнісно-зорієнтовані завдання, робота з графічною інформацією, ігрові та проєкті технології, інтерактивний контент. Важливо, що враховується і емоційний баланс учня.
Значна увага у підручнику приділяється інфомедійній компетентності, яка в умовах сьогодення надзвичайно важлива для свідомої особистості, громадянина своєї країни. Адже інфомедійна грамотність - важливий чинник формування національної стійкості у протистоянні загрозам інформаційної війни. Цікаво було послухати Михайла Білясника, який поділився досвідом успішного пілотування підручника в 7 класі.