Новини факультету

Українські філологи успішно завершили програму підвищення кваліфікації з академічної доброчесності

«Академічна доброчесність, відкрита наука та штучний інтелект: як створити доброчесне освітнє середовище» - таку програму підвищення кваліфікації запропонували Сумський державний університет, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, Компанія Plagiat.pl.

Участь у програмі підвищенні кваліфікації була безоплатною. Підвищення кваліфікації відбувалось у рамках модулів Жана Моне ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE –With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», ERASMUS-JMO-2022-HEITCH-RSCH-101085198 «OSEE – Open Science and Education in Europe: success stories for Ukrainian academia».

До програми долучились викладачі кафедри української мови і літератури О.Семеног, Н.Громова, магістранти Н.Бережний, К.Княгницька.

Організатори курсів Артем Артюхов, Юрій Волк, Алі Тахмазов, Михайло Віхляєв, забезпечили високу якість та актуальність матеріалів. Онлайн-секції охоплювали різноманітні теми: створення доброчесного освітнього середовища, роль відкритої науки в академічній чесності, використання штучного інтелекту для перевірки унікальності текстів.

Розповідає магістрант Назар Бережний:

Академічна доброчесність відіграє ключову роль у розвитку якісної освіти та надійності наукових досліджень, особливо у світі, де доступ до інформації стає все більш відкритим і різноманітним. Це поняття охоплює не тільки чесність у наукових дослідженнях та публікаціях, але й відповідальне ставлення до використання інтелектуальної власності, запобігання плагіату та підтримки етичних стандартів у академічному співтоваристві. Важливість академічної доброчесності набуває особливої актуальності в епоху штучного інтелекту та цифрових технологій, де можливості для маніпуляції та неправдивої інформації значно зростають.

Цей досвід не тільки збагатив мої знання, але й надихнув на написання есе, яке увійшло до збірки «Академічна доброчесність, відкрита наука та штучний інтелект: як створити доброчесне освітнє середовище.

Розуміння та застосування принципів чесності та прозорості у наукових дослідженнях необхідне для забезпечення достовірності та відповідальності у всіх аспектах академічної діяльності. Пройдений курс відіграв ключову роль у досягненні мети навчальної дисципліни «Академічна культура педагога-дослідника», збагативши необхідними знаннями та інструментами. Отримані знання та досвід, безперечно, стануть в нагоді при написанні моєї магістерської роботи, допоможуть міцно закріпити принципи академічної доброчесності та інтегрувати відкриті наукові методи в моїх майбутніх наукових прагненнях.

Меню