07 травня 2025 року відбулася урочиста зустріч, присвячена підбиттю підсумків ІІІ Міжнародного конкурсу творчого письма за фільмом для старшокласників та студентів 1 курсу: Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно, мисли критично, пиши креативно! (англійською мовою) за участю ректора СумДПУ імені А.С. Макаренка Ю.О. Лянного, декана факультету іноземної та слов’янської філології Л.І. Клочко, завідувача кафедри англійської філології та лінгводидактики Г.І. Подосиннікової.
Організаторами Конкурсу виступили Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, кафедра англійської філології та лінгводидактики та Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур (керівник Г.І.Подосиннікова), голова організаційного комітету – ректор Університету д.пед.н., проф. Ю.О.Лянной, керівники проєкту – Г.І. Подосиннікова, к.пед.н., доц., завідувач кафедри, О.В. Багацька, к.філол.н., доц., доцент кафедри.
У цьому році було 67 учасників із 27 різних навчальних закладів із усієї Укрїани.
Конкурс відбувся за підтримки RELO US Embassy Ukraine, співорганізаторами конкурсу стали: Childhood Education International, Center for Professional Learning (США), Alecu Russo Balti State University (Молдова), Radvilishkis Grazhina's Basic school (Литва), TESOL Türkiye (Туреччина), TESOL Ukraine (Україна), Київський національний лінгвістичний університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», КЗ СОР «Сумський обласний академічний ліцей імені Дмитра Євдокимова», КУ Сумська класична гімназія, КЗ Сумський ліцей №33, КУ Сумська спеціалізована школа №25, Академічний ліцей «Європейський» Лубенської міської ради, Вінницький технічний ліцей, Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, КЗ «Харківський ліцей №3», КЗ «Чернігівський обласний науковий ліцей» Чернігівської обласної ради.
До репрезентативного міжнародного журі конкурсу війшли експерти –американські освітяни Debbie Rinehart (U.S. Department of State, Virtual Educator, RELO US Embassy Ukraine), Julie Kasper (University of Arizona in Tucson, AZ), Meg Riley (Childhood Education International), Natalya Watson, Veronika Maliborska (Northeastern University, Boston, USA), Silvia Bogdan, Ana Muntean (Alecu Russo State University of Bălți); Krasimira Koleva (Shumen University “Bishop Konstantin of Preslav”, Bulgaria), Lazlo Katona (Eötvös Loránd University, Budapest), Sinem Atamsoi (Izmir University of Economics, Izmir, Turkey), президент TESOL Україна, д.пед.н., к. філол.н., доц., завідувач кафедри іноземної філології та перекладу Олена Ільєнко (TESOL Україна, ХНУМГ); представники закладів вищої та загальної середньої освіти України: к.пед.н., доц., зав. кафедри англійської філології та лінгводидактики, керівник лабораторії Подосиннікова Г.І., к.філол.н., доц., доцент кафедри англійської філології та лінгводидактики (СумДПУ), д.пед. н., проф., проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва Ірина Задорожна, к. філол.н., доц. кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тетяна Кондратьєва (ТНПУ), д.пед.н., проф., зав.кафедри педагогіки та методики навчання іноземних мов Валентина Черниш (КНЛУ), к.пед.н., проф., завідувач кафедри англійської філології Наталія Тучина, к.пед.н., доц. кафедри загального мовознавства і романо-германської філології Олена Чухно (ХНПУ), к.філол.н., доц., доцент кафедри англійської мови та методики її навчання Ольга Сушкевич (УДПУ), к.пед.н., доц. доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій Світлана Смоліна (Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка), к.пед.н., доц., доцент кафедри методики викладання германських мов Тетяна Коноваленко (МДПУ імені Богдана Хмельницького), к.філол.н., доц., доцент кафедри інозмених мов Сергій Петренко (КНУ імені Тараса Шевченка), к.пед.,н., доц., в.о. завідувача кафедри англійської філології Олександра Пальчикова (Криворізький ДПУ), к.філол.н., доц., завідувач кафедри іноземних мов і методики викладання Ірина Школа, к.філол.н., доц., доцент кафедри іноземних мов і методики викладання Богдана Салюк (Бердянський ДПУ), к.пед.н., доц., доцент кафедри загального мовознавства та іноземних мов Тетяна Король (Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка») к.пед.н. Анна Киналь (ВДПУ та Вінницький технічний ліцей), к.пед.н., доц. доцент кафедри іноземних мов Марина Чикалова (СумДПУ імені А.С. Макаренка, викладача кафедри англійської філології та лінгводидактики Докашенко Т.В. (СумДПУ), КУ Сумський обласний академічний ліцей), старший учитель англійської мови Вікторія Магіс (КЗ Сумський ліцей №33), учитель-методист Зоя Ходенко (Сумська спеціалізована школа №25), заступник директора, учитель англійської мови Ірина Пушко (Сумський класичний ліцей).
Ректор Університету Ю.О. Лянной привітав переможців конкурсу та презентував їм цінні призи й дипломи, а учасникам, керівникам та членам журі – сертифікати про участь у міжнародному конкурсі.
Присутні члени журі та учасники відзначили оригінальність, ефективність, гнучкість використаної методики «кіноклуб» – авторського доробку Г.І. Подосиннікової, створеного на платформі Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур і Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур. Методика «кіноклуб» пропонує систему завдань для проведення заняття-тренінгу – спеціально організованої роботи з перегляду та обговорення автентичних англомовних фільмів.
Тематична спрямованість і поетапність організації заняття-тренінгу, ретельний відбір серії ключових фрагментів фільму, керованість перегляду, виконання завдань та обговорення кожного фрагменту та фільму у цілому дозволяють зняти труднощі сприйняття автентичного фільму та допомогти учасникам тренінгу сфокусуватися на його змісті, критично осмислити, обговорити, сформувати та сформулювати власні думки з проблематики фільму, при цьому удосконалити англомовні навички та вміння.
Цього разу темою конкурсу було визначено: «The Role of Scientific Research and Critical Thinking For Global Sustainable Development and Technical Progress». На першому етапі конкурсі старшокласники та першокурсники зібралися на онлайн занятті-тренінгу кіноклубу, розробленого Г.І. Подосинніковою та В. Гомолею, К. Панченко (членами Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур) за сучасним художнім фільмом «Інтерстеллар» (“Interstellar”) з метою створенння орієнтаційної бази для подальшої роботи учасників конкурсу – написання короткого есе.
Присутні науковці відзначили, що проведений конкурс – приклад того, як результати академічних освітніх досліджень впроваджуються у процес навчання англійської мови у закладах освіти, що вони є результативними, цікавими, перспективними у практичній площині.
Педагоги та здобувачі освіти відзначили креативність, оригінальність, сучасність, актуальність конкурсу в цілому та обраної тематики зокрема, висловили зацікавленість у продовженні його існування.
Висловлюємо щиру вдячність адміністрації Університету та факультету за всебічну підтримку, колегам-співорганізаторам та всім учасникам конкурсу – за ентузіазм, креативність і компетентність! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!