Для ефективного впровадження змішаного навчання необхідно підготувати викладача-супервізора, здатного не тільки опанувати різні методичні та технологічні аспекти, а й компетентно інтегрувати їх в освітній процес з урахуванням індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів.
Така мета проєкту Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Максимізація ефективності ресурсів змішаного навчання в закладах вищої педагогічної освіти у воєнний час та повоєнного відновлення України» за грантової підтримки НФДУ (2022.01/0098), апробація якого відбувалася в СумДПУ в межах тренінг-курсу «Здійснення змішаного навчання у ЗВО педагогічного профілю» в жовтні 2024 р. Більш детально.
Тренінг-курс обсягом 60 год. (2 ЄКТС кредити) пройшли науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки (завід. каф., проф.М.Бойченко, доц. М.Бикова, проф. Н.Коваленко, проф. І.Чистякова, доц. І.Проценко, проф. О.Семеног (координатор проєкту від університету), кафедри української мови і літератури (завід. каф., доц. В.Герман, доц. Н.Громова, доц. О.Рудь), кафедр теорії та практики романо-германських мов (завід. каф., доц. В.Солощенко), теорії та методики спорту (завід. каф., доц. Д.Бермудес), теорії та методики фізичної культури (доц. Д.Балашов), керівники Навчально-наукового інституту педагогіки і психології (проф. С.Кондратюк), природничо-географічного факультету (доц. Л.Міронець).
Результати навчання засвідчили, що перспективними для практичної реалізації змішаного навчання в освітньо-науковій діяльності університету є впровадження технології максимізації ефективності ресурсів змішаного навчання, зокрема: методичного порадника «Методичний навігатор змішаного навчання», програми тренінг-курсу «Здійснення змішаного навчання у ЗВО педагогічного профілю», відеогайдів, інших супровідних матеріалів в освітніх програмах підготовки здобувачів вищої освіти (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальностями 011 Освітні, Педагогічні науки; 013 Початкова освіта; 012 Дошкільна освіта; 014 Середня освіта (Біологія; Українська мова і література, Мова і література (німецька), Фізична культура; 016 Спеціальна освіта; 073 Менеджмент; 053 Психологія; 231 Соціальна робота; 015 Професійна освіта (цифрові технології); 017 Фізична культура і спорт для оновлення та/або розроблення навчально-методичного забезпечення психолого-педагогічних та фахово-методичних дисциплін.
Результати грантового проєкту були обговорені упродовж 23-28 жовтня 2024 року під час засідання круглого столу Лабораторії дистанційного навчання університету, обласного методичного об’єднання викладачів гуманітарних дисциплін ЗФПО Сум і Сумської області (http://surl.li/tdfesr), науково-методичної ради природничо-географічного факультету, науково-методичних семінарів кафедр педагогіки, теорії та практики романо-германських мов (Methodik und Didaktik für den Unterricht mit Jugendlichen und Erwachsenen). Звіт про роботу команди СумДПУ 28 жовтня 2024 року на всеукраїнській конференції «Змішане навчання в закладах вищої освіти України та зарубіжжя» представляли координатор проєкту О.Семеног та керівник Лабораторії дистанційного навчання університету Ю.Кущ.
Команда Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України висловлює глибоку вдячність ректорату та колективу викладачів СумДПУ за активну участь у заходах за грантовому проєкті Національного фонду досліджень України.