Новини факультету

Зміни до ОПП Середня освіта (Англійська мова і література)

Зміни до ОПП Середня освіта (Англійська мова і література)

9 грудня 2020 року на засіданні кафедри германської філології було обговорено зміни, внесені до ОПП Середня освіта (Англійська мова і література) другого рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)).

Проаналізувавши зауваження, зроблені під час акредитації інших ОП на факультеті та врахувавши пропозиції стейкхолдерів, робочою групою на чолі з доцентом О.В. Багацькою та доцентом В.В. Козловою було запропоновано до розгляду зміни, які стосувалися:

  1. кваліфікації, що присвоюється;
  2. статусу другої мови (німецької/французької);
  3. форми кваліфікаційного екзамену.

Так, зокрема, перший блок змін стосувався нового формулювання кваліфікації, яку отримують студенти по закінченню навчання за ОПП. За новими вимогами, навчання за спеціальністю 014 Середня освіта передбачає присвоєння кваліфікації «вчитель англійської та німецької/французької мов», замість «вчитель та викладач» за старим формулюванням. Зміна кваліфікації, відповідно, призвела до збільшення кількості кредитів на методику навчання іноземних мов за рахунок її представленості в усіх трьох циклах підготовки: 1) цикл загальної підготовки – Методи освітніх досліджень (3 кредити); 2) цикл професійної підготовки – Сучасна методика навчання мов і культур (3 кредити); 3) вибіркові ОК – Гуманістичні технології навчання іноземних мов і культур (5 кредитів). Дисципліни філологічного спрямування були інтегровані в одну вибіркову компоненту – Перспективні напрями сучасних лінгвістичних досліджень (5 кредитів). Крім того, було вилучено з ОПП науково-педагогічну (асистентську) практику у ВНЗ.

Другий блок змін стосувався надання другій іноземній мові (німецькій/французькій) статусу нормативного ОК у кількості 14 кредитів. До вибіркових ОК було додано загальнотеоретичний курс із другої іноземної мови (5 кредитів).

Третій блок змін стосувався підсумкової атестації. Зокрема, за новим ОПП студенти мають підготувати та захистити кваліфікаційну роботу з першої мови, на що відведено 10 кредитів, та скласти кваліфікаційний екзамен з теорії та практики другої мови (німецька/французька) (2 кредити).

Освітньо-професійна програма Середня освіта (Англійська мова і література) другого рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) пройшла рецензування і отримала схвальні відгуки від провідних вітчизняних фахівців у галузі іншомовної середньої освіти та висококваліфікованих практикуючих вчителів міста Суми.

Рецензенти:

  • РО.Б. Бігіч − доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій Київського національного лінгвістичного університету.
  • І.П. Задорожна − доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університеті імені Володимира Гнатюка.
  • Л.В. Антонова − директор комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів № 20, м. Суми, Сумської області, вчитель французької мови.
  • О.В. Денщикова − вчитель англійської мови вищої категорії, старший вчитель КУ Сумської спеціалізованої школи I-III ступенів №9, м. Суми, Сумської області.
  • І.І. Пушко − завідувач кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови заступник директора КУ Сумської класичної гімназії Сумської міської ради, учитель-методист англійської мови

При розробці робочих програм навчальних дисциплін важливим є розуміння, що програмні результати навчання забезпечуються лише дисциплінами загального циклу, які є обов’язковим компонентом ОП. Забезпечення програмних результатів навчання дисциплінами вільного вибору студента вважається є недоліком у контексті відповідності Критерію 2 у звіті самооцінювання ОП, оскільки у цих умовах досягнення цих результатів залежить від реалізації студентом свого права на вибір тих чи інших дисциплін.

Висловлюємо подяку всім учасникам обговорення за конструктив та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.

Меню