Landeskunde der Deutschsprachigen Länder: Schritt für Schritt Країнознавство німецькомовних країн: крок за кроком : метод. реком. [для студ. ВНЗ (німецькою мовою)] / В. М. Солощенко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2022. – 49 с.
Методичні рекомендації «Країнознавство німецькомовних країн: крок за кроком» містять теоретичні питання, практичні завдання, питання для самоконтролю та комплекс вправ щодо засвоєння інформації про основні віхи історичного та сучасного розвитку німецькомовних країн (Австрія, Швейцарія, Ліхтенштейн, Люксембург), їх географічного положення, суспільно-політичного устрою, соціально-економічного життя, особливостей побудови та існування системи освіти в цих країнах тощо.
Методичні рекомендації «Країнознавство німецькомовних країн: крок за кроком» розроблено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Країнознавство Німеччини» освітньо-професійної програми Середня освіта (Німецька та англійська мови) підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (німецька)) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для студентів денного та заочного відділень факультетів іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів (німецькою мовою). Курс розрахований на 120 годин (48 – аудиторних годин, 72 години самостійної роботи).
Практична мета цієї навчальної дисципліни полягає у формуванні країнознавчих знань у студентів з географії, історії, державного устрою, культури, освіти, національних традицій і звичаїв німецькомовних країн (Австрія, Швейцарія, Ліхтенштейн, Люксембург), їх лінгвокраїнознавчих умінь, які сприяють формуванню у студентів уміння аналізувати і розпізнавати культурно-специфічну лексику і у письмових тестах, і в усній мові, уміння пояснити чи прокоментувати її.
Принцип проектної дидактики є провідним у побудові практичних (семінарських) занять. Крім того, визначальними формами навчання під час цих занять стають форми, що орієнтовані на такі педагогічні технології, як сучасні інформативно-комунікативні технології, комунікативно-спрямована групова робота, проектно-дослідницька діяльність та індивідуальна творча справа. Кінцевими продуктами творчої діяльності студентів стають публічні виступи, доповіді, проекти іноземною (німецькою) мовою, що створені у формі презентації PowerPoint на теми, передбачені робочою навчальною програмою.
Для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, викладачів кафедр іноземних мов, фахівців відділу міжнародного співробітництва, аспірантів, магістрантів.
Lies und mach Spaß! Читай з задоволенням! : метод. реком. [для студ. ВНЗ (німецькою мовою)] / В. М. Солощенко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2022. – 87 с.
Методичні рекомендації ґрунтуються на оригінальних оповіданнях відомих німецьких письменників Леонарда Томи і Артура Шнітцлера, об’єднаних спільною назвою «Читай з задоволенням».
Розроблений комплекс різноманітних завдань до кожного твору є демонстрацією концепції розуміння читання як інтегративного компоненту іншомовної підготовки студентів. Навчальні завдання спираються на принципи системності й послідовності в навчанні, і вони укладені з урахуванням мовних труднощів при засвоєні іноземної мови.
Методичні рекомендації «Читай з задоволенням!» розроблено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Аналітичне читання німецькою мовою» освітньо-професійної програми Середня освіта (Англійська та німецька мови) підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для студентів денного та заочного відділень факультетів іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів (німецькою мовою). Курс розрахований на 120 годин (48 – аудиторних годин, 72 години самостійної роботи).
Метою вивчення навчальної дисципліни «Аналітичне читання німецькою мовою» є формування уявлення майбутніх учителів іноземних мов щодо світового історико-літературного процесу, систематизацію знань студентів у аспекті відомих німецьких авторів та їх основних творів, розвиток вміння висловлювати власну думку до описуваних подій, явищ, персонажів творів, що потребує усвідомлення змісту авторського задуму та шляхів його реалізації, розширення філологічного кругозору, навчального досвіду студентів, розвиток їх логічного мислення, умінь роботи з літературним текстом та розширення словникового запасу.
Загальна мета навчальної дисципліни «Аналітичне читання німецькою мовою» є комплексною, вона, поруч із забезпеченням наступності в опануванні німецькою мовою включає в себе реалізацію практичної (комунікативної), виховної, освітньої, розвиваючої цілей навчання майбутніх педагогів. Практична мета є провідною і полягає у формуванні мовних (фонетичної, лексичної, граматичної, стилістичної та ін.), мовленнєвих, соціокультурних та навчально-стратегічних компетентностей у вільному оволодінні німецькою мовою для здійснення професійної комунікації і міжособистісного спілкування.
Ознайомлення студентів з основними етапами життєвого і творчого шляху відомих німецьких письменників забезпечує освітня мета. Розвиток у студентів здатності до аналізу та інтерпретації творів зарубіжних письменників реалізує розвиваюча мета. Формування гуманістичного світогляду у мультикультурному світі, толерантності, діалогу, лояльності і відкритості по відношенню до інших народів і культур втілює виховна мета.
Для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, викладачів кафедр іноземних мов, фахівців відділу міжнародного співробітництва, аспірантів, магістрантів.
Landeskunde Deutschland: was? wo? wann? Країнознавство Німеччини: що? де? коли? : метод. реком. [для студ. ВНЗ (німецькою мовою)] / В. М. Солощенко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2022. – 82 с.
Методичні рекомендації «Країнознавство Німеччини: що? де? коли?» містять теоретичні питання, практичні завдання, питання для самоконтролю та комплекс вправ щодо засвоєння інформації про основні віхи історичного та сучасного розвитку Німеччини, її географічного положення, суспільно-політичного устрою, соціально-економічного життя, особливостей побудови та існування системи освіти в країні тощо.
Методичні рекомендації «Країнознавство Німеччини: що? де? коли?» розроблено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Країнознавство Німеччини» освітньо-професійної програми Середня освіта (Німецька та англійська мови) підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (німецька)) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для студентів денного та заочного відділень факультетів іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів (німецькою мовою). Курс розрахований на 120 годин (48 – аудиторних годин, 72 години самостійної роботи).
Практична мета цієї навчальної дисципліни полягає у формуванні країнознавчих знань у студентів з географії, історії, державного устрою, культури, освіти, національних традицій і звичаїв Німеччини, їх лінгвокраїнознавчих умінь, які сприяють формуванню у студентів уміння аналізувати і розпізнавати культурно-специфічну лексику і у письмових тестах, і в усній мові, уміння пояснити чи прокоментувати її.
Принцип проектної дидактики є провідним у побудові практичних (семінарських) занять. Крім того, визначальними формами навчання під час цих занять стають форми, що орієнтовані на такі педагогічні технології, як сучасні інформативно-комунікативні технології, комунікативно-спрямована групова робота, проектно-дослідницька діяльність та індивідуальна творча справа. Кінцевими продуктами творчої діяльності студентів стають публічні виступи, доповіді, проекти іноземною (німецькою) мовою, що створені у формі презентації PowerPoint на теми, передбачені робочою навчальною програмою.
Для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, викладачів кафедр іноземних мов, фахівців відділу міжнародного співробітництва, аспірантів, магістрантів.
Schreib richtig! Пиши вірно! : метод. реком.. [для студ. ВНЗ (німецькою мовою)] / В. М. Солощенко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2022. – 85 с.
Методичні рекомендації «Пиши вірно!» містять теоретичні положення, практичні завдання, питання для самоконтролю та вправи для засвоєння теоретичного матеріалу курсу.
В стислій формі висвітлено зразки ділової переписки із завданнями для її аналізу, а також вправи, спрямовані на засвоєння лексичних одиниць і набуття практичних навичок ділового листування та перекладу.
Методичні рекомендації «Пиши вірно!» розроблено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Ділова кореспонденція німецькою мовою» освітньо-професійної програми Середня освіта (Англійська та німецька мови) підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для студентів денного та заочного відділень факультетів іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів (німецькою мовою). Курс розрахований на 120 годин (48 – аудиторних годин, 72 години самостійної роботи).
Мета курсу полягає у вивченні студентами основ ділової термінології, розвитку та поглибленню навичок усного та писемного ділового мовлення, умінь застосовувати здобуті у процесі вивчення німецької мови професійні та комунікативні навички для ефективного вирішення проблем ділового спілкування, засвоєнню особливостей письмового оформлення ділових документів німецькою мовою.
Під час вивчення навчальної дисципліни «Ділова кореспонденція німецькою мовою» студенти вивчають основи ділового листування, зокрема «Листи» («Особисті листи», «Ділові листи»), «Автобіографія», «Свідоцтво», «Довідка», «Сертифікат», «Відмова», «Влаштування на роботу» тощо; знайомляться з сучасними вимогами до ведення ділової кореспонденції; тренуються у оформленні ділових листів на основі вивчення значної кількості різноманітних лексико-граматичних та інших тренувальних вправ, комунікативних моделей та завдань щодо їх написання тощо.
Для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, викладачів кафедр іноземних мов, фахівців відділу міжнародного співробітництва, аспірантів, магістрантів.
Was meinst du? Що (як) ти вважаєш? : метод. реком.. [для студ. ВНЗ (німецькою мовою)] / В. М. Солощенко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2022. – 63 с.
Методичні рекомендації «Що (як) ти вважаєш?» розроблено для навчання студентів основам ділового мовлення іноземною (німецькою) мовою. Вони містять теоретичний матеріал, практичні завдання та вправи для його засвоєння.
У стислій формі презентовано основні принципи застосування різних моделей іншомовної комунікативної поведінки в академічних і професійних ситуаціях тощо.
Методичні рекомендації «Що (як) ти вважаєш?» розроблено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Ділова комунікація німецькою мовою» освітньо-професійної програми Середня освіта (Англійська та німецька мови) підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для студентів денного та заочного відділень факультетів іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів (німецькою мовою). Курс розрахований на 120 годин (48 – аудиторних годин, 72 години самостійної роботи).
Метою вивчення навчальної дисципліни є підготовка конкурентоспроможних фахівців і креативних особистостей до ефективної комунікації іноземною (німецькою) мовою в академічному і професійному середовищі. Програма навчальної дисципліни розрахована на досягнення рівня володіння мовою В1. - В2.
Загальна мета навчальної дисципліни «Ділова комунікація німецькою мовою» є комплексною, вона, поруч із сприянням мобільності студентів та гарантування їм їх конкурентоздатності на ринку праці передбачає вивчення фундаментальних знань ділової комунцікації засобами іноземної (німецької) мови.
Під час вивчення навчальної дисципліни «Ділова комунікація німецькою мовою» студенти вивчають основи ділової комунікації, а саме:
- основні принципи застосування різних моделей іншомовної комунікативної поведінки в академічних і професійних ситуаціях;
- правила адаптації до змін змістового, лінгвістичного і стильового характеру у процесі ділового спілкування з іноземними співрозмовниками;
- уміння аналізувати іншомовні джерела інформації для отримання даних, що є необхідними для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень;
- навички демонстрації розуміння особливостей міжкультурної комунікації у змістовому та лінгвістичному планах на теми професійного або академічного характеру;
- домінанти застосовуння доцільних та комунікативних стратегій у практичних ситуаціях, включаючи міжнародні переговори, презентації, ділові зустрічі та трудові відносини.
Для студентів педагогічних вищих навчальних закладів, викладачів кафедр іноземних мов, фахівців відділу міжнародного співробітництва, аспірантів, магістрантів.