Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур
керівник кандидат педагогічних наук, доцент Подосиннікова Г.І.
Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур (далі – НДЛ) – це колектив науковців, що займається науково-дослідною діяльністю у галузі методики навчання іноземних мов і культур, наукова спеціальність 13.00.02 – теорія і методика навчання: германські мови. Керівник лабораторії – к.пед.н., доцент, доцент кафедри германської філології Подосиннікова Г.І. НДЛ створена 26 лютого 2015 року на базі кафедри германської філології СумДПУ імені А.С.Макаренка.
НДЛ працює над проблемами методики навчання іноземних мов і культур із залученням кафедр і науковців інших університетів – Київського національного лінгвістичного університету, Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, Вінницького державного педагогічного університету імені М.Коцюбинського, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
У складі НДЛ працює низка докторів наук з наукової спеціальності 13.00.02 (германські мови): д.пед.н., проф. Бігич О.Б., професор кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету; д.пед.н., проф. Бориско Н.Ф., професор кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету; д.пед.н., проф. Зеня Л.Я., декан факультету перекладачів Київського національного лінгвістичного університету; д.пед.н., доц. Майер Н.В., професор кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету; д.пед.н., проф. Чепниш В.В., професор кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету; д.пед.н., проф. Задорожна І.М., зав.кафедри практики англійської мови та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; д.пед.н., проф. Лабінська Б.І., завідувач кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів.
НДЛ співпрацює з провідними спеціалізованими середніми навчальними закладами м. Суми, а саме КУ Олександрівська гімназія м. Суми, Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступеней №1 імені В.Стрельченка.
Члени лабораторії співпрацюють із загальноукраїнськими та міжнародними організаціями – Українська асоціація дослідників освіти (UERA), Українська асоціація вчителів англійської мови як іноземної (IATEFL).
До сфери діяльності НДЛ відносяться: організація та проведення наукових досліджень з проблем методики навчання іноземних мов і культур, надання наукової та організаційної підтримки членам НДЛ у проведенні дисертаційних досліджень (Безвін Ю.Г., Дука М.В., Коробова Ю.В., Шевцова Н.О., Рубан О.В.); опонування та надання відгуків, рецензій на автореферати докторських і кандидатських дисертацій за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання: германські мови; наукове керівництво системною комплексною модернізацією навчально-методичного забезпечення для підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов і культур; проведення науково-практичних семінарів, лекцій, тренингів, майстер-класів за проблематикою роботи НДЛ; залучення викладачів і студентів до участі в міжнародних, всеукраїнських, університетських науково-практичних конференціях, семінарах, наукових конкурсах і проектах із проблематики НДЛ; популяризація методики викладання іноземних мов як науки та залучення до науково-практичної діяльності у цій галузі студентів і магістрантів факультету іноземної та слов’янської філології.
Окремим структурним підрозділом НДЛ є Студентська наукова лабораторія методики навчання іноземних мов і культур (керівник лабораторії – к.пед.н., доцент, доцент кафедри германської філології Подосиннікова Г.І.), яка зареєстрована у 2016 р. з метою підвищення рівня теоретичної та практичної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов до проведення наукових досліджень у галузі методики навчання іноземних мов і культур (германські мови) та презентації їх результатів на університетському та всеукраїнському рівнях шляхом участі у Конкурсі студентських наукових робіт, поглиблення знань і вдосконалення вмінь та навичок професійно-методичної компетентності студентів, популяризації методики викладання іноземних мов як науки та залучення до науково-практичної діяльності у цій галузі студентів і магістрантів факультету іноземної та слов’янської філології (проекти «Студентський методичний лекторій», «Методична майстерня «Англійський кіноклуб», «Студентський науково-методичний семінар», «Студентський методичний тренінг», «Студентська науково-практична конференція», тощо).
Члени Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур щорічно приймають участь у конкурсі студентських наукових робіт на університетському та всеукраїнському рівнях, 5 робіт отримало дипломи про участь та перемогу на всеукраїнському рівні (Коваленко А., Докашенко Т., Бохоня Т., Кучеренко М,, Докашенко Я.; науковий керівник – доц. Подосиннікова Г.І.). Цього року до подання готуються 3 роботи студентів 4 курсу: Бих Н., Кривошія К., Панченко Ю.
Проект «Методична майстерня «Англійський кіноклуб» – це найбільш популярний серед студентів факультету методичний проект, спрямований на 1) удосконалення теоретичних і практичніх аспектів професійно-методичної компетентності студентів, які є членами лабораторії, шляхом формування та удосконалення конструювально-практичних, організаційних і рефлексивних умінь, необхідних для підготовки та проведення керованого перегляду та обговорення автентичних англомовних відеофільмів із методичним коментарем навчального процесу, 2) удосконалення певних, визначених окремо для кожного сеансу кіноклубу, компонентів іншомовної комунікативної компетентності майбутніх вчителів і викладачів англійської мови. Проект «Методична майстерня «Англійський кіноклуб» реалізується у проведенні членами Студентської лабораторії занять типу «методичний тренінг», які можуть бути спеціально підготовленими для певної групи студентів з урахуванням курсу навчання та тематики дисципліни «Практика усного та писемного англійського мовлення» або спрямованими на широку аудиторію студентів факультету.