КОЛЕКТИВНІ ТЕМИ КАФЕДРИ ЗА 2021-2022 Н.Р.
- Текст у сучасних дослідницьких парадигмах [Звіт 2022 р.] [Звіт 2021 р.]
КОЛЕКТИВНІ ТЕМИ КАФЕДРИ ЗА 2020-2021 Н.Р.
- Літературознавчий аналіз тексту: концепції, коди, методи інтерпретації (керівник – доктор філологічних наук, професор Горболіс Лариса Михайлівна).
[Звіт 2022 р.] [Звіт 2021 р.] [Звіт 2020 р.]
- «Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти» (керівник – доктор педагогічних наук, професор Семеног Олена Миколаївна).
КОЛЕКТИВНІ ТЕМИ КАФЕДРИ ЗА 2019-2020 Н.Р.
- «Літературознавчий аналіз тексту: концепції, коди, методи інтерпретації» (керівник – доктор філологічних наук, професор Горболіс Лариса Михайлівна).
- «Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти» (керівник – доктор педагогічних наук, професор Семеног Олена Миколаївна).
[Звіт 2018 р.],[Звіт 2019 р.]
Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід
Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника
Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті
- Академічна культура дослідника в освітньому просторі:європейський та національний досвід
- VІ міжнародна науково-практична конференціїя «Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті» (присвячена 300-річчю від дня народження Григорія Сковороди) (8-9 грудня 2022 року)
- Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника (27-28 жовтня 2022 року)
- Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід (12-13 травня 2022 року)
- Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті
- V Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Філологія, лінгводидактика, професійна комунікація у науковому дискурсі»
- ІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Філологія, лінгводидактика, професійна комунікація в науковому дискурсі»
- Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника (29.10.2021)
- МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус
https://www.facebook.com/groups/2092758527693355/permalink/2154139381555269/)
https://www.facebook.com/groups/2092758527693355/permalink/2098843337084874/ - Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід (14-15.05.2020) → Резолюція
- Філологія, лінгводидактика, професійна комунікація в науковому дискурсі (08.11.2019)
- Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника (25.10.2019)
- Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський танаціональний досвід (17.05.2019) → Детальніше див.
- Пантелеймон куліш як національно-духовний феномен: аспекти сучасного наукового осмислення (21.03.2019)
- Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті (06.12.2018)
- Інновації в освіті і педагогічна майстерність учителя-словесника (26.10.2018)
- Академічна культура дослідника в освітньому просторі (17.05.2018) → Детальніше див.
- Сумщина в історико-філологічному вимірі (30.03.2018)
- Інноваційна освіта та педагогічна майстерність учителя (21.03.2018)
- Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті (07.12.2017)
- Фото-дайджест обласних науково-практичних конференцій з обміну досвідом
- Інноваційна освіта та педагогічна майстерність учителя (07.11.2017)
- Інновації в освіті та педагогічна майстерність учителя-словесника (25.10.2017)
- Академічна культура дослідника в освітньому просторі (18.05.2017) → Детальніше див.
- Інноваційна освіта та педагогічна майстерність учителя (27.04.2017)
- Інноваційна освіта та педагогічна майстерність учителя (23.02.2017)
- Інноваційна освіта та педагогічна майстерність учителя (22.11.2016)
- Технології, методи і прийоми формування українськомовної особистості (08.11.2016)
- Упровадження концепції національно-патріотичного виховання в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів (13.10.15)
«Теоретичні та методичні засади формування культуромовної особистості фахівця-дослідника в умовах неперервної освіти»
(керівник – доктор педагогічних наук, професор Олена Семеног)
Семеног Олена Миколаївна досліджує проблеми теорії та методики професійної (філологічної) освіти, неперервної педагогічної освіти, методики викладання української мови, етнолінгводидактики, лінгвоперсонології, культури наукової мови, використання інформаційних технологій у філологічній освіті, формування академічної культури дослідника.
Багатолітня освітня діяльність у сфері вищої освіти, результати експериментального дослідження, наукові пошуки О.Семеног стали сприятливим підґрунтям для заснування наукової школи (2013).
Під науковим керівництвом і за наукового консультування доктора педагогічних наук, професора Семеног О. М. захищено 4 докторські та 10 кандидатських дисертацій, дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки;
13.00.04 – теорія і методика професійної освіти; 011 – Освітні, педагогічні науки.
Доктори і кандидати наук успішно працюють у закладах вищої освіти та науково-дослідних установах України, здійснюють керівництво докторськими і кандидатськими дисертаціями здобувачів, виконують фундаментальні та прикладні дослідження у галузі теорії і методики вищої професійної освіти. Доктори наук Л.Базиль, М.Вовк – стипендіати Кабінету Міністрів України для молодих вчених. Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Вовк М. захищено 5 дисертацій; під керівництвом докторів педагогічних наук Л.Базиль, В.Сидоренко виконується 6 дисертацій.
Результати діяльності наукової школи:
- обґрунтовано теоретичні і методичні засади розвитку літературознавчої компетентності (Базиль Людмила Олександрівна), формування дослідницьких умінь (Олександр Іванович Земка), медіаумінь майбутнього вчителя української мови і літератури в умовах вищого педагогічного навчального закладу (Марина Михайлівна Ячменик);
- обґрунтовано науково-методичну систему розвитку педагогічної майстерності вчителя-словесника в умовах післядипломної освіти з урахуванням положень андрагогічного, акмесинергетичного, аксіологічного, праксеологічного, компетентнісного;
- інтегративного, герменевтичного підходів (Сидоренко Вікторія Вікторівна); модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти в процесі підвищення кваліфікації, організаційно-педагогічні умови, які забезпечують позитивну динаміку розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів початкових класів (Кожем’якіна Ірина Володимирівна); обґрунтовано і розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики, яка ґрунтується на засадах системного, особистісно орієнтованого, компетентнісного, аксіологічного, праксеологічного, акмеологічного підходів (Діхнич Катерина Віталіївна);
- здійснено комплексне дослідження наукових засад і традицій освітньої практики вивчення фольклористики у класичних університетах України другої половини ХІХ — на початку ХХІ ст. (Вовк Мирослава Петрівна);
- обґрунтовано педагогічну систему формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування у закладах вищої освіти (Майковська Вікторія ігорівна), технології підготовки майбутніх фахівців юридичних (Насілєнко Людмила Анатоліївна), економічних (Гордієнко Валентина Павлівна), медичних (Кравченко Олена Павлівна), журналістських (Пономаренко Наталя Петрівна) як культуромовних особистостей; розроблено зміст, форми, методи мовної допрофесійної підготовки іноземних абітурієнтів як невід'ємного складника системи неперервної медичної освіти (Проскуркіна Яна Іванівна), формування українськомовної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей (Левенок Інна Сергіївна).
Ідентифікувати науково-педагогічну школу дозволяє активна науково- педагогічна діяльність, організація міжнародних і всеукраїнських щорічних науково-практичних конференцій «Академічна культура дослідника в освітньому просторі», «Інновації та педагогічна майстерність учителя-словесника», «Формування культуромовної особистості фахівця», «Філологія, лінгводидактика, професійна комунікація в науковому дискурсі» та ін. За останні три роки представниками наукової школи надруковано понад 200 наукових праць, які упроваджені в освітній процес закладів вищої освіти та післядипломної педагогічної освіти. Розробки презентовано на міжнародних та всеукраїнських наукових, науково-практичних заходах.
Мета діяльності лабораторії: проведення наукових досліджень та прикладних розробок з питань формування академічної культури дослідника у системі: загальноосвітній навчальний заклад – бакалаврат – магістратура – аспірантура педагогічних ВНЗ. Виконується 2 докторських, 4 кандидатські дослідження.
- Громова Н.В. Евристична освіта у творчій самореалізації старшокласників: зміст, структура, способи діяльності, результати // Пізнавально-творча і професійна самореалізація в евристичній освіті: монографія /За ред. М.О. Лазарєва. Суми, 2018.
- Кириленко Н. Етнокультурні коди в художній тканині поезій «шістдесятників»: монографія / Н. Кириленко, І. Влизько. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2018. 96 с.
- Семеног О. Формування основ академічної культури учнівської молоді: [монографія] / Олена Семеног, Вікторія Заярна, Оксана Приходько. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. 284 с. обл арк. 15,8
- Семеног Е. Этнолингводидактическая культура учителя: праксеологический аспект формирования / Е. Семеног // Актуальные проблемы организации обучения в высшей и средней школе : монография / общая редакция проф. Михайличенко О. В. Саарбрюккен : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2018. С. 98–128. (1,0) Німеччина
- Кириленко Н.І. Художня рецепція архетипного образу води в поезії шістдесятників: монографія. Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019. 82 с. (у співавторстві)
- Кириленко Н.І. Купальська народна творчість Великописарівського району Сумської області: сакрально-символічний зміст: монографія. Суми: в-во: Цьома С.П., 2019. 60 с. (у співавторстві)
- Кириленко Н.І. Весільна обрядовість с. Яснопільщина Липоводолинського району Сумської області як система драматично-ритуальних дій та етнокультурний феномен: монографія. Суми: в-во: ФОП Цьома С.П., 2019. 52 с. (у співавторстві)
- Рудь О.Н. Культура профессионального общения как составляющая менеджмента образования / Рудь О.Н. // Topical issues of higher and secondary education : Monograph / The editorship of Professor Oleg Mykhailychenko. – Saarbrucken, Deutschland / Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019. – С. 92–104.
- Горболіс Л. М. Інтермедіальне прочитання української класики //Advanced trends of the modern development of philology in European countries: Collective monograp. Riga: Izdevnieciba «Baltija Publrshing», 2019. Р. 42-60.
- Горболіс Л. Художні особливості прози про АТО Євгена Положія / Л.М. Горболіс, О.М. Горпинченко: монографія. – Суми: ФОП Цьома С. П, 2019. – 112 с.
- Беценко Т. Поетична мова Василя Голобородька: ознаки ідіолекту/ Тетяна Беценко //Наукові записки. – Випуск 164. – Серія: Філологічні науки. – Кропивницький: КОД, 2018. – С.598 с. – С. 125-130.
- Беценко Т. Словесно-образные особенности народнопесенных текстов: украинско-белорусские параллели/ Беценко Т. // Теоретичні й прикладні проблеми сучасної філології: збірник наукових праць(за заг.ред.проф. В. А. Глущенка). – Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2018. – Вип.8 – 340 с. – С. 180-184
- Владимирова В., Кириленко Н. Фольклорний мотив гріха-спокути в сучасній українській жіночій прозі ( на матеріалі романів Марії Матіос, Люко дашвар, Олени Печорної, Валентини Мастєрової) // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія /гол. Ред. К. В. Балабанов. – Маріуполь: МДУ, 2018. –Вип. 19.
- Горболіс Л. Людина і природа в конкордистській доктрині Володимира Винниченка: екологічний вектор // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Том 29 (68), № 4. 2018. С. 144-148.
- Горболіс Л. Погодження з природою як подолання травми (за романом Мирослава Дочинця «Вічник» / Лариса Горболіс // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Філологічні науки (літературознавство): зб. наук. праць/ за ред. Оксани Філатової. – № 2 (22), листопад 2018. – Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. – С. 22-31.
- Рудь О.М. Педагогічна майстерність учителя в історії західноєвропейської наукової думки / Рудь О.М. // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Збірник наукових праць, № (1)55 / Заг. редакція – проф. Матвієнко О. В., укладач – канд. пед. наук, доц. Кудіна В. В. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2018.
- Семеног О. Культуромовна особистість майбутнього учителя в об'єктиві Концепції «Нова українська школа» / Семеног Олена Миколаївна //Проблеми освіти: збірник наукових праць / ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України. – Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2018. – Вип. 88 (частина 2). – С.205-215.
- Семеног О. Націєтворча концепція Івана Андрійовича Зязюна в умовах реформування педагогічної освіти/ Олена Семеног //Естетика і етика педагогічної дії/. ‒ 2018. ‒ Вип. 18. ‒ С.30-43.
- Громова Н.В. Система роботи над удосконаленням комунікативно-мовленнєвих якостей майбутнього педагога засобами риторики // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти : збірник наукових праць / ДВНЗ «ДДПУ»; гол. ред. проф. С. О. Омельченко; відп. ред. проф. Л. Г. Гаврілова. – Слов’янськ : ДДПУ, 2018 (фахове електронне видання).
- Громова Н.В. Стилетвірна функція приказок і прислів’їв у філософських трактатах Г. Сковороди // Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія»: науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, червень 2018. Вип. 3(71). 136 с. С. 63-67 (фахове видання).
- Беценко Т. До питання про лінгвокультурологічний аналіз художнього тексту як різновид пошуково-креативної діяльності/ Тетяна Беценко// Національна ідентичність в мові і культурі: зб наук.праць/ за заг ред. А.Г.Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. 297 с. – С. 9-13.
- Беценко Т. П. Естетика образу козака в українських народних думах: мовні засоби репрезентаці / Беценко Т. П // Література й історія : матеріали Всеукраїнської наукової конференції (11–12 жовтня 2018 р.) / редкол. : Н. В. Горбач (відп. ред.), В. М. Ніколаєнко (ред.-упоряд.), І. М. Бакаленко (техн. ред.) та ін. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2018. 176 с.- С.15-17. (0, 26 )
- Беценко Т. П. Лінгвокультурологічний аналіз як різновид інтелектуально-креативної роботи з художнім текстом/ Беценко Т. П.// Тенденції та перспективи формування професійної лексики: Доповіді У111 Міжнародного науково-практичного семінару, присвяченого питанням функціонування професійного мовлення, лінгвокультурологічному, соціокультурному аспектам філології. – Ірпінь: УДФС України, 2018. – Вип. У111. – 308 с. – С. 9-11.
- Беценко Т. П: Формування мовного естетичного ідеалу засобами навчальних дисциплін : збірник статей [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.sspu.sumy.ua (орієнтовно – 0, 6 д а)
- Беценко Т. Формування музеєзнавчої компетенції у процесі фахової підготовки учителя-філолога/ Тетяна Беценко// Поєднання інноваційних і традиційних технологій навчання української тв. Іноземної мов як чинник забезпечення дієвості знань: матер . 5 Всеукраїнської науково-практичної конференції», Харківський торговельно-економічний інститут КНТЕУ / . – Харків : ФОП Панов О. М., 2018 р. – 388с. – С. 279-283.
- Беценко Тетяна Музеєзнавча компетенція як необхідний складник фахової підготовки учителя-філолога// https://drive.google.com/file/d/1lOWfWoZpjZlB7gzbQx78XrTBSYxNNV0/view
- Беценко Тетяна Петрівна, доктор філологічних наук, професор, професор кафедри української мови Сумського державного педагогічного університету ім. А.С.Макаренка (м. Суми, Україна): «Домінантна роль лінгвокраєзнавчої компетенції у контексті якісної професійної підготовки вчителя-філолога в умовах інноваційного розвитку освіти». Доповідь в режимі On-line.// web.kpi.kharkov.ua/ethics/.../PROGRAMA-XXII-konferentsiyi-SCH-04.04.2018.do
- Беценко Тетяна. Світ поетичного слова В. Голобородька-сюрреаліста / Тетяна Беценко// Слово і час. – 2018. ‒ №6.‒ С. 32-42.
- Герман В. В. Мова як вияв національної свідомості / В. В. Герман // Культуромовна особистість фахівця ХХІ століття : М-ли міжнар. конф. 6 грудня 2018 р. – Суми : Вид-во Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. – С10-13. (3 с.)
- Горболіс Л. Із секретів творчості Володимира Корнійчука / Лариса Горболіс // Слово і Час. – 2018. – № 6. – С. 22-32.
- Горболіс Л. Художнє відображення природоохоронної естетики у збірці Петра Сороки «Де свище Овлур» / Л. М. Горболіс // Троянди й виноград: феномен естетичного і прагматичного в літературі та культурі: зб. наукових матеріалів конференції (Бердянськ, 27-28 вересня 2018 р./ Гол. ред. О. П. Новик. – Бердянськ: ДДПУ, 2018. – С.46-50.
- Горболіс Л. Художніє відображення природоохоронної естетики у збірці Петра Сороки «Де свище Овлур» / Л. М. Горболіс // Троянди й виноград: феномен естетичного і прагматичного в літературі та культурі: зб. наукових матеріалів конференції (м. Бердянськ, 27-28 вересня 2018 р. / гол. ред. О. П. Новик. – Бердянськ: ДДПУ, 2018. – С. 46-50.
- Громова Н.В. Застосування інноваційних технологій в процесі викладання української мови у вищій школі (Бердянськ)
- Громова Н.В. Мовнокульторологічна підготовка майбутнього фахівця у курсі «Українська мова за професійним спрямуванням». Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті : М-ли міжнар. конф. 6 грудня 2018 р. Суми : Вид-во Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. – С. 16-20 (4 с.)
- Громова Н.В. Особливості формування риторичної компетенції майбутнього педагога. Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, м. Слов’янськ, 4-5 жовтня 2018 р. Словянськ, 2018. С. 32-36.
- Громова Н.В. Особливості формування риторичної компетенції майбутнього педагога. Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, м. Слов’янськ, 4-5 жовтня 2018 р. Словянськ, 2018. С. 32-36.
- Громова Н.В. Педагогічна рефлексія як показник самореалізації майбутнього вчителя-словесника // Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції
- Громова Н.В. Риторична компетентність майбутнього фахівця як показник самореалізації // Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний, європейський та національний виміри змін: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 квітня, 2019 року, м. Суми). – Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019. – Том 2. – С. 44-47).
- Поляничко Ю. В. Наукова стаття: структура, композиція чи архітектоніка // Всеукраїнська наукова інтернет-конференція «ВІТЧИЗНЯНА НАУКА НА ЗЛАМІ ЕПОХ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ» (18 квітня 2019 р., Переяслав-Хмельницький). Електронний збірник статей на web-сторінці за адресою: http://confscience.webnode.com.ua. – 0, 25 др. арк.
- Поляничко Ю. В. ДОЦІЛЬНІСТЬ КОМПОНЕНТА «ДІЛОВИЙ» У СТІЙКИХ СКЛАДНИХ НОМІНАЦІЯХ // ІІ Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ : європейський та національний досвід» (16-17 травня 2019 року, м. Суми). – 0, 25 др. арк.
- Рудь О. Лінгвістична підготовка менеджерів освіти: культурологічний підхід / Рудь О. // Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка : збірник наукових статей у 2 частинах / За заг. ред. О.В. Зосименко. – Суми : ФОП Цьома С.П., 2018. ‒ с.198-20
- Рудь О. Лінгвістична підготовка менеджерів освіти: культурологічний підхід / Рудь О. // Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка : збірник наукових статей у 2 частинах / За заг. ред. О.В. Зосименко. – Суми : ФОП Цьома С.П., 2018. – Ч. 2. – С 198–201.
- Рудь О.М. Комунікативна компетентність сучасних педагогів / Рудь О. М. // Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті : Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. (6 грудня 2018 року). – Суми, 2018.
- Рудь О.М. Комунікативна компетентність сучасних педагогів / Рудь О. М. // Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті : Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. (6 грудня 2018 року). – Суми, 2018.
- Рудь О.М. Педагогічна майстерність учителя в історії західноєвропейської наукової думки / Рудь О.М. // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Збірник наукових праць / Заг. редакція – проф. Матвієнко О. В., укладач – канд. пед. наук, доц. Кудіна В. В. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2018.
- Семеног О. Семен Устимович Гончаренко як акмеособистість /Олена Семеног //Лицар педагогічної науки: науково-популярне видання до 90-річчя від дня народження академіка Семена Устимовича Гончаренка (колектив авторів)/За заг.ред. Л.Б.Лук'янової; упоряд.: О.В.Аніщенко, А.М.Семко. ‒ К.: ТОВ»ДКС – Центр», 2018. ‒ С.84-90.
- Семеног О.М. Моніторинг якості лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців у вищій школі: нормативна база //Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб. матеріалів ХУ Міжнар. педаг. читань пам'яті проф. О.М.Руднцької; . ‒ К.: Талком, 2018. ‒ С.25-32.
- Семеног О.М. Навчання української мови у старшій школі (профіль – українська філологія): програмні засади //Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції «Філологія та лінгводидактика в умовах євроінтеграції: реалії і перспективи» (25–26 жовтня 2018 р.) [Електрониий ресурс] / За заг. ред. І. В. Гайдаєнко; упор. Т. Г. Окуневич – 2018. – с.193-196.
- Тетяна Беценко (м. Суми) Актуальні питання зіставного вивчення мови усної народної творчості // Актуальні проблеми філології та методики викладання іноземних мов у сучасному мультилінгвальному просторі : матеріали Всеукраїнської науково-практиччної конференції, 22 листопада 2018 р., Вінниця / гол. ред. Т. І. Ямчинська. – Вінниця, 2018. – 501 с. ‒ С 8-9.
- Тетяна Беценко. Канонічні текстово-образні конструкції в українському та словацькому пісенному фольклорі // Дивослово. - 2018. - №2. С 37-40.
- Черниш А. Складові психологічної травми героїні роману С. Процюка «Руйнування ляльки». Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства. 2018. Вип. 23. С. 324-330.
- Kyrylenko N.I. Archetypical floristic images in artistic interpretation of Mykola Zerov and Myhajlo Draj-Hmara // Virtus. Scientific Journal. 32, March, 2019. S.155-158 (у співавторстві).
- Беценко Т. П. Закономірності в системі топонімічного назовництва Сумщини (Украïна)// Духоўная спадчына Усходняга Палесся : зборнік навуковых артыкулаў / рэдкал.: А. М. Воінава (гал. рэд.) [і інш.]; М-ва адукацыі Рэспублікі Беларусь, Гомельскі дзярж. ун-т імя Ф. Скарыны. – Гомель: ГДУ імя Ф. Скарыны, 2018. – 274 с. –С 6-9.
- Беценко Т. П. Лингвокультурологический анализ текста как необходимый вид работы в процессе изучения иностранного языка//Проблемы лингвообразования в неязыковом вузе : материалы Международной научно-практической конференции, 01 февраля 2018 г., Минск, Беларусь / БГУ, Кафедра английского языка естественных факультетов ; редкол.: А. Э. Черенда (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – 186 с. – Библиогр. в тексте. – С. 19-23.
- Бецэнко Т. П., Аліферчык Т. М. Катэгорыя верх-ніз у тапаніміі: адлюстраванне ўзвышаных форм рэльефу ў тапаніміі беларускага Заходняга Палесся і ўкраінскага Сумскага Палесся//Духоўная спадчына Усходняга Палесся : зборнік навуковых артыкулаў / рэдкал.: А. М. Воінава (гал. рэд.) [і інш.]; М-ва адукацыі Рэспублікі Беларусь, Гомельскі дзярж. ун-т імя Ф. Скарыны. – Гомель: ГДУ імя Ф. Скарыны, 2018. – 274 с. – С.157-161.
- Брага І. І. Стихія розмовно-побутового писемного мовлення носіїв суржику. Славянские языки: системно-oписательный и социокультурный аспекты исследования : сб. науч. тр. В2‑х ч. / Брест. гос. ун-т им. А. С. Пушкина; под общ. ред. О. Б. Переход. Брест : БрГУ, 2018. Ч. 1. C. 28–35. (0,4 др.арк., 0,44 обл.-вид.арк.).
- Герман В.В. СИНКРЕТИЗМ РИТОРИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ / Nowoczesna nauka: teoria i praktyka: Mater. IIІ Międz. Konf. Nauk.-Prakt. / Pod red. S. Gorniaka. – Katowice: Nowa nauka, 2019. – S. 67-69.
- Горболіс Л. М. Образи п’єси Павла Ар’є «На початку і наприкінці часів»: інтермедіальний вектор дослідження // East European Scientific Journal. – 2019. – № 1(41). – Т. 5. – С. 58-62.
- Громова Н.В. Структурно-семантичні особливості неолексем у художньо-публіцистичному дискурсі початку ХХІ ст. Славянские языки: системно-описательный и социокультурный аспекты исследования : сб. науч. тр. / Брест. гос. ун-т им. А. С. Пушкина ; редкол.: Л. А. Годуйко [и др.];под.общ.ред. О. Б. Переход. – Брест : БрГУ, 2018. – Ч. 1. – 240 с. С.178-182.
- Громова Н.В. Структурно-семантичні особливості неолексем у художньо-публіцистичному дискурсі початку ХХІст. Славянские языки: системно-описательный и социокультурный аспекты исследования : сб. науч. тр. / Брест. гос. ун-т им. А. С. Пушкина ; редкол.: Л. А. Годуйко [и др.]; под общ. ред.О. Б. Переход. – Брест : БрГУ, 2018. – Ч. 1. – 240 с. С.178-182 (закордонне видання)
- Рудь О.М. Сполучуваність складних прикметників на позначення звукових якостей предметів з іменниками в українській поетичній мові ХХ століття / Рудь О.М. // Slavica Nitriensia. – 2018. – № 2
- Рудь О.М. Сполучуваність складних прикметників на позначення звукових якостей предметів з іменниками в українській поетичній мові ХХ століття / Рудь О.М. // SLAVICA NITRIENSIA : časopis pre výskum slovanských filológií. – Ročník 8. – 2019. – s.4 7-54.
- Беценко Т. Мовно-образні ознаки поетичного дискурсу Василя Голобородька/ Тетяна Беценко// Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Лінгвістика»: Збірник наукових праць. Випуск 32/ Херсонський державний університет. – ерсон: ХДУ, 2018. – 244 с. – С.121-126 (Збірник зареєстровано та представлено у наукометричних та бібліометричних системах і БД- Index Copernicus International SA, Реферативна база даних «Україніка наукова».
- Беценко Т. П. Звукова гра слів як фоностилістичний прийом художньо-образної організації поетичної мови/ Беценко Т. П. // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Філологія», 2018. – Вип. 32. – Т.1. - С.4-7(Збірник включено до Переліку наукових фахових видань України відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 455 від 15.04.2014 р. Журнал включено до міжнародної наукометричної бази Index Copernicus International (Республіка Польща))
- Беценко Т. П. Поетикальна система віршового ідіостилю Івана Франка/ Беценко Т. П. // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Філологія», 2018. – Вип. 34. – Т.1. С.7-10(Збірник включено до Переліку наукових фахових видань України відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 455 від 15.04.2014 р. Журнал включено до міжнародної наукометричної бази Index Copernicus International (Республіка Польща)).
- Брага І. І. Писемне сімейне мовлення носіїв суржику. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Лінгвістика» : збірник наук. праць. Вип. 33 / Херс. держ. ун-т. Херсон : ХДУ, 2018. С. 99–103 (0,6др.арк., 0,58 обл.-вид.арк.; Copernicus, фахове вітчизняне).
- Владимирова В., Кириленко Н. Фольклорний мотив гріха-спокути в сучасній українській жіночій прозі (на матеріалі романів Марії Матіос, Люко Дашвар, Олени Печорної, Валентини Мастєрової) / В. М. Владимирова, Н. І. Кириленко // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія / гол. ред. К. В. Балабанов; відп. ред. серії О. Г. Павленко. – Маріуполь: МДУ, 2018. – Вип. 19. – С. 36-40.
- Герман В. В., Громова Н. В. Сучасні орієнтири формування мовнокультурологічної компетенції педагога (з досвіду викладання української мови за професійним спрямуванням) / В. В. Герман, Н. В. Громова // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. – Суми : Вид-во Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018.– № 9. – (12 с.) (Copernicus)
- Герман В. В., Громова Н. В. Сучасні орієнтири формування мовнокультурологічної компетенції педагога (з досвіду викладання української мови за професійним спрямуванням) / В. В. Герман, Н. В. Громова // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. – Суми : Вид-во Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018.– № 9. – С. ? (12 с.) (Copernicus)
- Горболіс Л. М. Портрети з ракурсом бачення // Філологічні трактати. 2019. Т.11, № – С. 108-110.
- Горболіс Л. Природоохоронна естетика у збірці Петра Сороки «Де свище Овлур» / Л. Горболіс // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Вип. 34. – Одеса: МГУ, 2018. – С. 17-20.
- Горболіс Л. Природоохоронна естетика у збірці Петра Сороки «Де свище Овлур» / Л. Горболіс // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Вип. 34. – Одеса: МГУ, 2018. – С. 17-20.
- Громова Н. В. Сучасні орієнтири формування мовнокультурологічної компетенції педагога (з досвіду викладання української мови за професійним спрямуванням) / В. В. Герман, Н. В. Громова // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. – Суми : Вид-во Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018.– № 9. – С.218-228 (Copernicus)
- Громова Н.В. Полемічна культура сучасного викладача й вчителя української мови та літератури // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук.журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. – № 4.) (Copernicus)
- Захарова В.А. Формування професійної компетентності студентів-філологів засобами літературного краєзнавства // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А.А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019. – № 2 (86). – С. 24-35. (Журнал індексується в Crossref, Index Copernicus Master List, Сite Factor, Google Scholar та CEJSH)
- Кириленко Н.І. Фольклорний мотив гріха-спокути в сучасній українській жіночій прозі (на матеріалі романів Марії Матіос, Люко Дашвар, Олени Печорної, Валентини Мастєрової) // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Філологія / гол. ред. К. В. Балабанов; відп. ред. серії О. Г. Павленко. Маріуполь : МДУ, 2018. Вип. 19. (Copernicus)
- Черниш А. Ключові деструкти у психоідентичності героїв роману С. Процюка «Руйнування ляльки». Філологічні трактати. Літературознавство. № 4. Том 10. 2018. С. 117-125. (Copernicus)
- Черниш А. Нонконформізм як вияв національного осердя у героїв роману С. Процюка «Травам не можна помирати». Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. 2018. № 37. Том 1. С. 79-82. (Copernicus)
- Черниш А. Художнє осмислення травматичного досвіду у романах С. Процюка. Science and Education a New Dimension. Philology. VII (58). Issue. 194. 2019. Apr. (Copernicus)
Рік заснування: 2023. Періодичність видання: 4 рази на рік. Галузь знань: освіта/педагогіка, гуманітарні науки Фахова реєстрація (категорія «Б»): Наказ МОН України № 76 від 20 червня 2023 року (додаток 3) Спеціальності: 015 - Професійна освіта (за спеціалізаціями), 035 - Філологія |
- Академічна культура дослідника (д.п.н., проф. Семеног О.М.);
- Мовно-виражальні засоби художньої мови (д.ф.н., проф. Беценко Т.П.);
- Національна самобутність української літератури (д.ф.н., проф. Горболіс Л.М.)
- Інтерференційні зони в сучасній українській мові (к.ф.н., доц., Герман В.В.);
- Інноваційні підходи до навчання української мови в загальноосвітній школі (к.п.н., доц. Громова Н.В.);
- Мовна культура учителя-словесника (к.ф.н., доц. Рудь О.М.).
- Фольклорні традиції Сумщини (к.ф.н., доц. Кириленко Н.І.);
- Дослідження зв’язків діалектної та літературної мови (к.ф.н., доц. Кумеда О.П.)
- Медіакультура вчителя (к.п.н., викл. Ячменик М.М.)
Кафедра української мови за рейтингом наукової роботи посідає в університеті:
- За 2022 р. – 2 місце
- За 2021 р. – 4 місце
- За 2020 р. – 2 місце
- За 2019 р. – 1 місце
- За 2018 р. – 3 місце
- За 2017 р. – 4 місце
- За 2016 р. – 3 місце
Переможці конкурсу імені П. Яцика
- Підготовка студентки IV курсу А. Саларьової до участі у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських досліджень із соціолінгвістики (Львівський національний університет імені Івана Франка, квітень 2018 р.), де студентка посіла 3 місце. (керівник – Брага І.І.)
- Підготовка магістрантки V курсу А. Саларьової до участі в ІІ етапі ХIX Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, де магістрантка посіла 3 місце (м. Суми, СумДПУ імені А.С. Макаренка, грудень 2018 р.). (керівник – Брага І.І.)
- Підготовка студентки ІV курсу А. Зякун, 242 групи до І етапу ХIX Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 2018 р., де посіла 2 місце (керівник – Беценко Т.П.)
- Підготовка студентки ІІІ курсу, 231 групи до ІІ етапу ХXІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 2021 р., де посіла 2 місце (керівник – Герман В.В.)
- Підготовка студентки V курсу Ю. Назаренко, 252 групи до ІІ етапу ХXІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 2021 р., де посіла 3 місце (керівник – Семеног О.М.)
- Підготовка студентки ІV курсу Є. Драновської, 241 групи до ІІ етапу ХXІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 2022 р., де посіла 3 місце (керівник – Герман В.В.)
Переможці Міжнародного мовно-літературного конкурсу української та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Під керівництвом доц. Владимирової В.М. студентка 3 курсу Симончук Анастасія взяла участь у VІІІ Міжнародному мовно-літературному конкурсі української та студентської молоді імені Тараса Шевченка (ІІІ місце).
Під керівництвом доц. Кириленко Н.І. студентка 4 курсу Сердюк Катерина посіла ІІІ місце у ХІІ Міжнародному мовно-літературному конкурсі української та студентської молоді імені Тараса Шевченка (2021 р.)
Під керівництвом доц. Кириленко Н.І. студентка 5 курсу Сердюк Катерина посіла ІІ місце у ХІІІ Міжнародному мовно-літературному конкурсі української та студентської молоді імені Тараса Шевченка (2022 р.)
Перемоги у конкурсах
У 2018 р. підготовлено студентську наукову роботу Матвієнко Валерії «Духовні пріоритети героїв збірки Бориса Гуменюка «Блокпост» для участі у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з української літератури (м. Умань, березень 2018 р.). Робота відзначена дипломом І ступеня.
Підготовлено до виступу на Всеукраїнській студентській науковій конференції «Актуальні питання лінгвістики та лінгводидактики» (м. Умань, квітень 2018 р.) студентку В. Матвієнко (н. керівник – проф. Горболіс Л.М.).
Під керівництвом доц. Громової Н.В. студент Баранцев Ярослав переміг у Всеукраїнському марафоні з української мови імені Петра Яцика в категорії студенти ЗВО
Конкурс есе учнівської та студентської молоді «Мій Шевченко» (2022 р.) ‒ І місце посіла Сердюк Катерина (керівник – Кириленко Н.І.)
Під керівництвом Семеног О.М., студентка 241 групи Деркач Катерина успішно узяла участь у Всеукраїнському конкурсі наукових робіт «Інновації для відновлення України: погляд молоді» (І місце).
Єлизавета Драновська, студентка 3-го курсу узяла участь у ІІ Міжнародному міждисциплінарний конкурсі наукових і мистецьких робіт імені Володимира Маняка та Лідії Коваленко у номінації «Кращі наукові і творчі роботи студентів, аспірантів, молодих науковців» та посіла 1 місце.
Студентські збірники
Філологічні студії (2020) Збірник присвячений актуальним проблемам слов’янської та германської філології. Тематика статей охоплює питання фундаментальних і прикладних аспектів лінгвістики, літературознавства і фольклору. Автори досліджують проблеми етимології, історії, лексикології мов, теоретичні питання історії української та світової літератури, а також актуальні проблеми методики викладання філологічних дисциплін. Матеріали збірника адресовані науковцям, викладачам, аспірантам, студентам філологічних факультетів, а також учителям гімназій, ліцеїв, середніх шкіл. |
|
Актуальні питання філології та методології (2019) Збірник присвячений актуальним проблемам слов’янської та германської філології. Тематика статей охоплює питання фундаментальних і прикладних аспектів лінгвістики та літературознавства. Автори досліджують проблеми етимології, діалектології, історії, лексикології мов, теоретичні питання історії української, російської та світової літератури, а також актуальні проблеми методології. До збірника увійшли розвідки студентів, висвітлені під час роботи ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Філологія, лінгводидактика, професійна комунікація в науковому дискурсі» (8 листопада 2019 р.). Матеріали збірника адресовані науковцям, викладачам, аспірантам, студентам філологічних факультетів, а також учителям гімназій, ліцеїв, середніх шкіл. |
- Про кафедру
- Планування роботи кафедри
- Освітній процес
- Освітньо-професійні програми
- Сертифікати на провадження освітньої діяльності
- Навчально-методична робота
- Наукова робота
- Неформальна освіта
- Виховна робота
- Новини
- Ресурсний центр
- Міжнародна діяльність
- Співпраця кафедри
- Нормативно-правова база
- Академічна доброчесність
- Академічна мобільність
- Грантові проєкти
- Мій університет – моя гордість
- Вивчай та розрізняй
- НУШ
- Профорієнтаціна робота
- Студентське життя
- Абітурієнту
- Випускники
- Відзнаки викладачів